Inköpare till Customized Solutions - Special orders

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
2016-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till Customized Solutions - Special orders" (publicerad 2017-05-03) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor

Inköpare till Customized Solutions - Special orders

Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och samtidigt en av de mest lönsamma tillverkarna av tunga fordon. Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader.

Scania Inköp ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.

Inköpsgruppen Customized Solutions, S-order, FFU & Design-on-line ansvarar för inköp av kund- och marknadsanpassningar. Vi deltar i allt ifrån utvecklingsprojekt som leder till att Scania kan erbjuda nya standardlösningar, till anpassningar som görs efter slutmontering. Ledord i vårt arbete är time-to-market och kvalitet. Vi är ett starkt gäng på åtta personer som är drivna och lösningsfokuserade. Vi har ett mycket bra arbetsklimat i gruppen - för oss är det självklart att hjälpa och stötta varandra! Vi har högt satta mål och arbetar hårt, samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans.

Inköpsarbetet innebär nära kontakter med utvecklings- och marknadsavdelningar genom hela sourcingprocessen. Vi deltar också i att ständigt utveckla våra processer så att vi kan möta marknadens behov av flexibla och kostnadseffektiva lösningar.

Publiceringsdatum
2016-09-15

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare för Customized Solutions kommer du att i huvudsak ansvara för inköp av komponenter och artiklar utanför vårt ordinarie standardprogram. Du representerar inköp och medverkar i material-, komponent- och leverantörsvalet ur ett kostnadseffektivt och kvalitetsmässigt perspektiv.

Du ansvarar för att förhandla, ingå kommersiella avtal och aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer.

Profil
Vi söker dig som har intresse för teknik och affärer samt har förmågan att få saker gjorda. Du är bra på att hålla deadlines och samarbeta. Du kan ta eget initiativ och ansvar. Vi ser att du har eftergymnasial utbildning och minst några års arbetslivserfarenhet. Affärsmässighet och ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för att nå framgång.

Du är en god relationsbyggare som trivs med att arbeta med många personer, både inom företaget och med våra leverantörer. Du kommer att ha många internationella kontakter och vi förutsätter att du behärskar engelska i tal och skrift.

Passar du in på ovanstående så är detta en ypperlig möjlighet att få kommersiell erfarenhet och ökande kunskaper inom Scania.

Vi erbjuder
För dig som är ambitiös och går in för att göra en bra prestation öppnar sig en spännande framtid tillsammans med oss. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där det finns stort utrymme för nya idéer. Vår företagskultur präglas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. Hos oss har du tillgång till utbildning och det finns stora möjligheter att bredda din kompetens och växa på företaget.

Vi vill att våra medarbetare ska må bra både på och utanför arbetet. Därför erbjuder vi bland annat tillgång till en komplett träningsanläggning för dig och din familj. Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer.

För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje. Om du vill arbeta i ett positivt klimat som präglas av delaktighet och ständig utveckling är Scania platsen för dig.

För ytterligare information
Kontakta gärna Astrid Lagerberg (Commodity Manager), 08-553 533 70.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20163171

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
3051083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: