Inköpare till Customized Solutions - Special orders

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och samtidigt en av de mest lönsamma tillverkarna av tunga fordon. Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader.

Scania Inköp ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.

Inköpsgruppen Customized Solutions, S-order, FFU & Design-on-line ansvarar för inköp av kund- och marknadsanpassningar. Vi deltar i allt ifrån utvecklingsprojekt som leder till att Scania kan erbjuda nya standardlösningar, till anpassningar som görs efter slutmontering. Ledord i vårt arbete är time-to-market och kvalitet. Vi är ett starkt gäng på åtta personer som är drivna och lösningsfokuserade. Vi har ett mycket bra arbetsklimat i gruppen - för oss är det självklart att hjälpa och stötta varandra! Vi har högt satta mål och arbetar hårt, samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans.

Inköpsarbetet innebär nära kontakter med utvecklings- och marknadsavdelningar genom hela sourcingprocessen. Vi deltar också i att ständigt utveckla våra processer så att vi kan möta marknadens behov av flexibla och kostnadseffektiva lösningar.

Publiceringsdatum
2017-05-03

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare för Customized Solutions kommer du att i huvudsak ansvara för inköp av komponenter och artiklar utanför vårt ordinarie standardprogram. Du representerar inköp och medverkar i material-, komponent- och leverantörsvalet ur ett kostnadseffektivt och kvalitetsmässigt perspektiv.

Du ansvarar för att förhandla, ingå kommersiella avtal och aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer.


Profil
Vi söker dig som har intresse för teknik och affärer samt har förmågan att få saker gjorda. Du är bra på att hålla deadlines och samarbeta. Du kan ta eget initiativ och ansvar. Vi ser att du har eftergymnasial utbildning och minst några års arbetslivserfarenhet. Affärsmässighet och ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för att nå framgång.

Du är en god relationsbyggare som trivs med att arbeta med många personer, både inom företaget och med våra leverantörer. Du kommer att ha många internationella kontakter och vi förutsätter att du behärskar engelska och svenska bra i tal och skrift.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där det finns stort utrymme för nya idéer. Vår företagskultur präglas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. Hos oss har du tillgång till utbildning och det finns stora möjligheter att bredda din kompetens och växa på företaget.

Vi vill att våra medarbetare ska må bra både på och utanför arbetet. Därför erbjuder vi bland annat tillgång till en komplett träningsanläggning för dig och din familj. Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer.

Om du vill arbeta i ett positivt klimat som präglas av delaktighet och ständig utveckling är Scania platsen för dig.

För ytterligare information
Kontakta gärna Astrid Lagerberg (Commodity Manager), 08-553 533 70.

Så ansöker du
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval sker löpande under ansökningstiden.

Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20171559 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior. Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
3472388

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: