Inköpare till Capio Procurement

Capio Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capio Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungsbacka, Tjörn eller i hela Sverige

Om Capio

Capio är en nordisk vårdgivare som erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark.

Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Sedan november 2018 är Capio en del av Ramsay Santé, en ledande europeisk vårdgivare med totalt 36 000 medarbetare i sex länder.

Genom ett nära och tydligt ledarskap i en decentraliserad organisation strävar Capio efter att utveckla nordisk sjukvård och ligga i framkant inom införandet av nya och moderna behandlingsmetoder. Våra centrala supportfunktioner spelar en viktig roll för att ge verksamheterna rätt förutsättningar.

Sedan en tid tillbaka arbetar Capio också för att skapa ett närmare samarbete mellan verksamheterna i Sverige, Norge och Danmark för att påskynda specialiseringen och digitaliseringen av vården. För att stödja denna strategiska inriktning är Capios numera nordiska inköpsorganisation under förändring - och vi växer nu med två inköpare.

Vill du ingå i ett nytt nordiskt inköpsteam som stöttar det samhällsviktiga arbetet med att förbättra sjukvården och jobba med oss i fina och moderna lokaler på Lilla Bommen, mitt i centrala Göteborg?



Om rollen

Som inköpare är du delaktig i hela inköpsprocessen. Tjänsten innefattar operativt inköpsarbete där du har en mycket viktig roll i samarbetet mellan vår operativa verksamhet och leverantörsledet. Bland annat hanterar du de dagliga inköpsaktiviteterna och den nära kontakten med leverantörerna. Du kommer kontinuerligt att arbeta med och förbättra våra leverantöresrelationer och underhålla befintlig leverantörsbas. Ditt arbete kommer också att innebära kontinuerlig effektivisering och förbättring av arbetsmetoder och processer.

Inom ramarna för rollen ingår bland annat följande uppgifter:

- Arbeta med operativt inköp och möta verksamhetens behov i det dagliga arbetet inom dedikerat affärsområde
- Vara första kontaktytan mellan vår operativa verksamhet och inköpsavdelning
- Support till verksamheten i frågor kring beställningar, leveranser, leverantörer och fakturor
- Ansvara för vissa förhandlingar och kommersiella avtal med befintliga såväl som nya leverantörer
- Aktivt bidra med nya idéer och förbättringsförslag för att kontinuerligt reducera kostnaderna och säkra konkurrenskraftiga priser
- Delta i projekt med ansvar för inköpsrelaterade frågor
- Säkra goda relationer med såväl kollegor, internkunder och leverantörer
- Verifiera, uppdatera och säkra Masterdata

Tjänsten ställer krav på integritet samt förmåga att samarbeta med olika yrkeskategorier och möta verksamhetens behov. Rollen innebär möjligheter att påverka och utveckla inköp både inom företaget och att vara med och driva utvecklingen av inköp inom vårdsektorn framåt.

Publiceringsdatum
2020-01-23

Profil
Du har några års erfarenhet av inköpsarbete och har vana av och tycker om att självständigt driva kommersiella förhandlingar och projekt. Du är en flexibel, noggrann, lyhörd och prestigelös person med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Vi tror även att du är positiv till din natur och att du tycker om utmaningar. Du är utåtriktad, har god kommunikationsförmåga och är van att analysera och presentera beslutsunderlag.

Vi söker dig med starkt driv, som är serviceinriktad, flexibel och som trivs med att sitta som spindeln i nätet och koordinera olika ärenden samt hålla ett högt tempo. Du är engagerad i ditt arbete och är van att ta kontakt och skapa nätverk, både internt och externt.

Det är också viktigt att vara en lagspelare då det finns ett tätt samarbete med många olika funktioner internt så som andra strategiska och operativa inköpare och interna kunder. Att vara samarbetsinriktad, pragmatisk och lösningsorienterad är en självklarhet och även att driva arbetet framåt självständigt. För att lyckas i tjänsten har du en vilja att lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med kollegorna. Du är också en viktig lagspelare i arbetet att utveckla vår leverantörsbas.

Som operativ inköpare arbetar du med verksamhetens behov av varor och tjänster och du ska trivas i en roll där repetitiva arbetsuppgifter likt orderläggning och leveransbevakning blandas med utvecklande och mer taktiska uppgifter som leverantörsmöten och analyser samt förbättring av sortiment, lagernivåer, inköpskvantiteter, leveransprecision osv.

Så ansöker du
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

För mer information om Capio och Ramsay Santé besök www.capio.se och www.ramsaygds.fr.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Capio Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/76".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capio Sverige AB (org.nr 556062-5237)

Arbetsplats
Capio AB

Jobbnummer
5057972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capio Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capio Sverige AB: