Inköpare till Building Construction

Strabag Sverige AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strabag Sverige AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Göteborg eller i hela Sverige

STRABAG är en europeisk teknikkoncern för bygg-och anläggningstjänster, en ledare inom innovation, hållbarhet och finansiell styrka. Våra tjänster omfattar alla områden inom byggindustrin och täcker in hela värdekedjan. Vi sammanför människor, material och maskiner på rätt plats och vid rätt tidpunkt för att realisera även de mest komplexa projekten ? enligt tidplan, av högsta kvalitet och till bästa pris. Tack vare teamwork över alla geografiska gränser och områden, är detta möjligt.

STRABAG Sverige arbetar idag inom alla delar av bygg- och anläggning. Vi skapar mervärde för våra kunder genom att utnyttja fördelarna med att vara en del av en stor internationell koncern. Vi ser positivt på utveckling och med hjälp av en öppen kommunikation blir det ett naturligt inslag i vår vardag. Vi växer och just nu söker vi förstärkning av en senior inköpare till vårt team som arbetar mot Building Construction.

Beskrivning av tjänsten
Som inköpare hos STRABAG ansvarar du för hela eller delar av inköpsprocessen. Det innebär bland annat upprätta inköpsplan och inköpsbudget tillsammans med projektchef, samt ständig bevakning av relevant leverantörsmarknad. Sammanställning av förfrågningsmaterial, leveransbedömningar, anbudsutvärderingar, samt förhandla och upprätta avtal med leverantörer och underentreprenörer. Vidare kommer du även att ha en naturlig roll inom företagsgemensamma utvecklingsprojekt för inköpsverksamheten.

Dina tidigare erfarenheter och kompetenser
För att lyckas i denna roll hos oss vill vi att du har mångårig erfarenhet som inköpare med god förhandlingsvana, med dokumenterad erfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen. Meriterande är även om du har kvalificerad kunskap inom entreprenadjuridik. Då flera av våra leverantörer är utanför Sverige, ser vi gärna att du har erfarenhet av internationella köp.

Dina egenskaper
Vi söker dig som motiveras av att vara med och driva komplexa projekt. Du är tålmodig, noggrann, målinriktad och har affären i fokus. Du är van vid att arbeta självständigt och har en god förmåga att strukturera arbetet. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt ser vi även att du har en hög social förmåga och god människokännedom. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, eftersom språket används dagligen.

STRABAG Sverige erbjuder en dynamisk arbetsmiljö i ett internationellt företag med möjligheter att växa och utvecklas. Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Sök tjänsten genom att gå in på vår hemsida www.strabag.se och välj STRABAG Sverige AB > karriär > lediga jobb > sök jobb. Ange Jobb-ID: SE-2016-017896

Detaljinformation
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ortsplacering: Stockholm
Arbetstid: Kontorstider
Anställningsform: Tillsvidare
Startdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-07-07

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Kontakt
Viktor Hellerstedt, HR Chef +46 70 762 5046

Företag
STRABAG Sverige AB

Adress
STRABAG Sverige AB
17067 Solna

Kontorsadress
Vallgatan 9
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6260750

Jobbnummer
2944685

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strabag Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strabag Sverige AB: