Inköpare Standby AB

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige

Vi söker en Engagerad Inköpare för att förstärka teamet hos vår kund Standby AB i Trollhättan

Är du redo för en spännande utmaning som inköpare? Då har vi jobbet för dig! Vår kund Standby AB, som är en del av det marknadsledande Standby Group, söker efter en engagerad och professionell inköpare som vill bli en del av deras fantastiska team. Hos vår kund får du möjligheten att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde och vara spindeln i nätet både internt och externt.

Standby AB är en stolt aktör inom styrsystem och varningsutrustning till utryckningsfordon, med fokus på polisbilar, ambulanser och brandbilar. De brinner för att skapa en säker arbetsmiljö på vägarna och våra produkter håller hög kvalitet och prestanda. Tillsammans med deras dotterbolag i Finland och systerbolag i Tyskland, Frankrike och England bildar de Standby Group - ett av de ledande bolagen inom branschen i Europa med en årlig omsättning på cirka 480 MSEK.
De är belägna i toppmoderna lokaler på det anrika Nohab-området i Trollhättan och har en härlig arbetskultur med cirka 40 kollegor. Stanby AB erbjuder en stark gemenskap i ett gott gäng.

www.standbygroup.se

Din roll som inköpare:
Som inköpare hos vår kund kommer du att ha en central roll i att hantera inköpsbeställningar och säkerställa leveransbevakning av produktionsmaterial. Du kommer att optimera tillgängligheten av material utifrån verksamhetens behov och driva och leda leverantörsmöten. Förhandlingar med leverantörer och utveckling av befintliga leverantörer kommer också vara en viktig del av ditt ansvar. Vidare kommer du att vara delaktig i projekt vid framtagning av nya produkter och utvärdera potentiella nya leverantörer.

Vi letar efter dig som:
• Har flera års erfarenhet av inköpsarbete med svenska och internationella leverantörer.
• Har en högskoleutbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Är en lagspelare med god samarbetsförmåga och förmåga att bygga starka relationer både internt och externt.
• Har en strukturerad och analytisk approach med stark problemlösningsförmåga.
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både engelska och svenska, och är bekväm med att hantera tuffare diskussioner med leverantörer.
• Har goda kunskaper i Office-verktyg, särskilt Excel. Erfarenhet av materialplaneringssystem är meriterande.

Uppdraget börjar som ett konsultuppdrag på ca 1 1/2 år för att därefter möjligtvis övergå i en direkt anställning hos Standby AB. Anställningen som konsult är hos oss på Adecco i Trollhättan

Urval kommer att ske under v 32.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Marianne Johansson via mail:marianne.johansson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-42515".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Marianne Johansson

Jobbnummer
7943364

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: