Inköpare sökes till Hjälpmedelscentrum
Ambulans diagnostik o hälsa, Hälsa och funktionsstöd, Hjälpmedel / Inköpar- och marknadsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ambulans diagnostik o hälsa, Hälsa och funktionsstöd, Hjälpmedel i Halmstad Om arbetsplatsen
Hjälpmedelscentrum (HMC), Region Halland består av cirka 80 medarbetare och är regionens och kommunernas service- och specialistenhet för funktionshindrades hjälpmedel.
Vi är en intäktsfinansierad verksamhet som arbetar länsövergripande med såväl utbildning/information, konsultation, inköp, lagerhållning samt teknisk service av dessa hjälpmedel. HMC hyr ut eller säljer dessa produkter.
Vi söker nu en inköpare med placering vid logistikavdelningen inom HMC. Du kommer att välkomnas av en driven och kompetent grupp med högt i tak.
Din roll hos oss
I rollen som inköpare jobbar du främst med:
- Prissättningsarbete
- Ekonomiska rapporter och uppföljningsarbete
- Framtagning av statistik
- Inköp av hjälpmedel och nutrition
- Upphandlingsarbete
- Avtalsuppföljningar
- Utvecklingsarbete inom området inköp
- Fakturaavstämningar
Publiceringsdatum2019-06-20ProfilVi söker dig som har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Goda kunskaper och erfarenhet av att ha jobbat med kalkylprogram såsom Excel är ett krav liksom att du ska ha bra allmänna datorkunskaper.
Likväl är goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, nödvändigt för tjänsten.
Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med inköp. Meriterande är även kunskap och erfarenhet av att ha jobbat med hjälpmedel samt erfarenhet av systemet Sesam 2.
Vi söker dig som kommunikativ och initiativtagande. Då arbetet sker i nära samarbete med andra professioner inom Hjälpmedelscentrum samt leverantörskontakter är det viktigt med god samarbetsförmåga. Du är analytisk och ser sammanhanget mellan ekonomi, inköp och logistik. Du har förmåga att analysera, se förbättringsmöjligheter och finna avvikelser. Vidare ser vi att du är flexibel då man i rollen som inköpare kan få rycka in och hjälpa till inom andra områden inom Hjälpmedelscentrum. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.
Om företagetRegion Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100% tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-04
Ange följande referens när du ansöker: 2019/207
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Johnsson, Verksamhetschef 070-36 15 300
Henrik Lindstedt, Avdelningschef 0725-26 43 50
FöretagAmbulans diagnostik o hälsa, Hälsa och funktionsstöd, Hjälpmedel
AdressAmbulans diagnostik o hälsa, Hälsa och funktionsstöd, Hjälpmedel
Box 517
30180 Halmstad
KontorsadressBox 517
Jobbnummer 4839453
Observera att sista ansökningsdag har passerat.