Inköpare Sökes Till Hisab

Platsa AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Platsa AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Platsa är en helhetsleverantör kring all typ av rekrytering. Genom kunskap, engagemang, och en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess lokaliserar vi rätt person till rätt plats. Vi är med hela vägen och ger oss inte förrän vi hittat den ni söker. En lyckad rekrytering hjälper företag att få in nya tankar, andra erfarenheter och mer energi. Det är lätt att söka efter den mest kvalificerade kandidaten, när det egentligen är både kompetens och personliga egenskaper som skapar den perfekta matchningen. Vi är givetvis auktoriserade.

Har du idag en roll som samordnare för hela leveranskedjan med ett helhetsansvar inom lager, logistik och inköp? Värdesätter du en arbetsgivare där det finns stora möjligheter för utveckling både i bolaget och koncernen? Vi på Platsa har fått möjligheten att rekrytera en Inköpssamordnare till vår kund HISAB, Hisingens Industri- och Skeppsservice AB. En roll där du erbjuds mycket frihet under ansvar och möjlighet att vara med att utveckla och förbättra processer inom leveranskedjan. Kanske är det dig vi söker? Läs mer om rollen och ansök redan idag.

Företaget
HISAB- Hisingens Industri- och Skeppsservice AB är en komplett leverantör av avancerade stål- och rörkonstruktioner. I samarbete med Göteborgs varvs- och byggindustri har HISAB under årtionden utvecklat kunskap och kompetens för att motsvara dagens högt ställda krav. Idag projekterar, konstruerar och levererar de till kunder med behov av nytillverkning, ombyggnation och reparationer av det mesta inom fartyg, industrianläggningar, raffinaderier samt broar och byggnader. Huvudkontoret och verkstad är beläget på Hisingen i Göteborg. HISAB är kvalitets- och miljöcertifierade. Som anställd på HISAB, som är en del av bolagsfamiljen TopRight, finns stora utvecklingsmöjligheter och bra personalförmåner. Med rätt inställning, driv och vilja kan du växa både inom bolaget men också i koncernen.

Tjänsten
Som Inköpssamordnare har du ett ett helhetsansvar för att samordna hela leveranskedjan (lager, logistik, frakter samt inköp) och se till att processer fortlöper som överenskommet. Du kommer löpande att utveckla lagerhanteringsprocesser och hantera inköp av varor och tjänster som krävs för att möta efterfrågan. Du håller en nära dialog till övriga avdelningar och har koll på det mesta. Arbetsuppgifter som bland annat ingår i rollen:


* Ha god insyn av hela leveranskedjan och hantera eventuella justeringar.
* Löpande dialog med leverantörer för att kontinuerligt kontrollera pris, fraktavgift och leveransdatum.
* Upprätta inköpsorder utifrån behov.
* Hålla en tät dialog med produktionsteamet och eventuellt göra justeringar.
* Löpande upprätta fullständiga kvalitets- och avvikelserapporter.
* Granska leverantörsfakturor och hantera eventuella felaktigheter skyndsamt.
* Uppdatering av lagersaldo, materialkostnader samt hålla koll på andra uppkomna kostnader.
Förrutom en varierande arbetsroll med stora möjligheter att påverka, erbjuds du bra personalförmåner så som tjänstebil, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag. Tjänsten är heltid med placering i Göteborg, arbetstiderna är i huvudsak kl. 7-16 med viss flex.

Om dig
Vi söker dig som brinner för att ha ett totalansvar och samordna allt vad gäller leveranskedjan. Du trivs att ha en koordinerande arbetsroll där du har möjlighet att påverka och utveckla nuvarande processer och rutiner. Du har lätt för att prioritera vad som behöver fullt fokus och samtidigt hålla i gång flera saker samtidigt, utan att tappa kvalitet. Du har lätt för att kommunicera och har förmågan att anpassa din kommunikation beroende på mottagare. Du trivs att arbeta i en miljö där det är högt tempo, snabba beslut och god gemenskap.


Publiceringsdatum
2021-11-03

Kvalifikationer
• Högskoleexamen inom närliggande område
• 1-3 års erfarenhet från liknande roll inom tillverkning
• Micorsoft Office
• Pc-operativsystem
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Meriterande
• Erfarenhet från affärssystem

Start: Omgående enligt överenskommelse

Varmt välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen har HISAB valt att samarbeta med Platsa AB. Alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisas därför till ansvarig rekryterare, Evelina Löfberg (evelina.lofberg@platsa.se)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Platsa AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Platsa AB (org.nr 556952-8846)

Kontakt
Evelina Löfberg
evelina.lofberg@platsa.se
0733-28 18 60

Jobbnummer
6090654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Platsa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Platsa AB: