Inköpare/Planerare

SW / Inköpar- och marknadsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Nynäshamn, Huddinge, Botkyrka, Södertälje, Tyresö eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

För kunds räkning söker vi en Inköpare/Planerare placerad i Nynäshamn.

Dina arbetsuppgifter som råvaruplanerare kommer bl.a. att vara;

• Du ansvarar för att säkerställa att tillsatser, basoljor och etiketter finns tillänglig för produktionen.
• Du ansvarar för avrop på råvaror, för egen del och produktions, utefter prognoser och lagda processorder.
• Du är planeringsansvarig för inkommande bulk och båtleveranser.
• Du är processansvarig för avvikelser i leveranser i samband med kvalitet, tillgänglighet och dokumentation.
• Du ansvarar för orderpunkter, orderkvantiteter och lagerkapacitet och återkopplar till Strategisk Upphandlingar inför förhandlingar och avtal.
• Du kommer kontinuerligt arbeta med optimering av lagret enligt lokala planeringsmål och uppdatera relevanta nyckeltal.
• Du ska bidra till att bygga en stark planeringsgrupp genom att aktivt stödja gruppmedlemmar så att de når de övergripande målen för avdelningen och samtidigt utveckla verktyget för att förbättra råvaruplaneringen.
• Du kommer att upprätthålla, utföra och utveckla processer som beslutas av ledningsgruppen.
• Bidra till en hög HSE standard.

Din bakgrund och person

• Vi söker dig som minst har gymnasiekompetens.
• Vi söker dig som minst 2 års erfarenhet inom inköp, planering eller logistik och goda kunskaper i engelska då koncernspråket är detta.
• Vi vill att du har goda kunskaper i Microsoft Office och erfarenhet från affärssystemet SAP.
• Vi vill att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och har stor social kompetens.
• Vi vill att du har en förmåga att arbeta systematiskt, kan ställa krav på andra och verka för en konstruktiv förändring.
• Vi vill att du förstår och hantera risker.

Publiceringsdatum
2012-10-30

Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag med omgående tillsättning och som beräknas fortgå fram till 31/3-13 och med möjlighet till förlängning. Ansök redan idag då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Lidman 08-407 55 65.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Lidman, +46 8 407 55 65

Företag
SW

Adress
SW
10391 Stockholm

Jobbnummer
1378654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: