inköpare, örebro
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-11-03Dina arbetsuppgifterHar du en bakgrund inom ekonomi eller inköp och vill ta dig an en utmaning hos vår globalt ledande kund? Då ska du läsa vidare!
Har du ett sinne för inköp & siffror och vill utvecklas tillsammans med kunniga och kompetenta medarbetare? Vår kund utökar nu sitt team. Du kommer att arbeta nära den lokala leverantörsreskontra gruppen och inköparna. Har du bakgrund som ekonom eller inköpare och erfarenhet av SAP då passar denna roll dig.
Vår kund befinner sig Nora, och detta är ett uppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning antingen hos kund eller som konsult hos Randstad.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många
kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du ha ansvar för leverantörsreskontran i affärssystem och arbeta nära den lokala leverantörsreskontra-gruppen samt inköpsavdelningen. Du kommer att arbeta med bland annat följande uppgifter:
Administrera inköpsorder, ordergodkännanden samt offerter.
Arbeta med öppna fakturor hos leverantör och säkerställa att de existerar och drivs framåt i
affärssystemet.
Problemlösning vid problem när fakturor inte överensstämmer med t.ex. inköpsorder och
godsmottagning.
Kontering av betalningar i affärssystemet efter betalningar gjorts.
KvalifikationerFör att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en ekonomiutbildning eller likvärdig eller motsvarig
yrkeserfarenhet där du arbetat med liknande arbetsuppgifter.
Erfaren inköpare/avropsinköpare för administration av inköpsorder.
Goda till mycket goda kunskaper inom Kund-Leverantörsreskontran i affärssystem
(meriterande med SAP).
Goda kunskaper i Excel.
Goda kunskaper i Engelska är ett krav
Utåtriktad, analytisk och driven.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och
eftersträvar mångfald.
ErfarenheterVi söker både juniora och mer erfarna profiler med möjligtvis en relevant utbildning
Om företagetMed över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tidsbestämd
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRandstad AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201414535".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt David Erzberger
david.erzberger@randstad.se Jobbnummer 7139055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.