Inköpare och säljsupport till Lemo

Hero AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-11-18

Företaget
Lemo är erkänd som ledande i design och tillverkning av kundanpassadeprecisionsförbindningslösningar. Deras högkvalitativa push?pull kontaktdon finns inom en bred palett
av utmanande applikationer och miljöer - bland annat inom medicinteknik, industri kontroll, mät & test, audio & video samt telekommunikation. Lemo är ett internationellt bolag som förser 100 000 kunder i över 80 länder med sina produkter. Sverigekontoret är beläget i Sundbyberg i ljusa och fräscha lokaler. Läs gärna mer på www.lemo.se.

Om jobbet
Lemo söker nu en person som vill arbeta med inköp, kund- och säljsupport. Tjänsten fyller en central funktion inom företaget och du kommer att arbeta nära kollegor inom lager och försäljning. I arbetsuppgifterna ingår främst:

• Leveransbevakning
• Inköpsfrågor
• Daglig orderhantering
• Avstämningar och service mot kund via telefon, e-post och fax
• Interna avstämningar samt rapportering
• Statistik och myndighetsrapportering
• Arbeta som stöd åt säljarna

Möjligheter
På Lemo blir du en del av en sammansvetsad och dynamisk organisation med kompetenta och sociala medarbetare. Tjänsten innebär stor frihet under ansvar och du får själv möjligheten att påverka innehållet och utvecklingen av din roll.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en analytisk och strukturerad person som är orädd och kan fatta egna beslut. Det är mycket viktigt att du är serviceminded, kommunikativ samt har god social kompetens då tjänsten genomgående kräver interna och externa kontakter. Då bolaget är litet ser vi gärna att du är innovativ och proaktiv samt trivs med att driva egna projekt och inte är rädd för att hugga tag där det behövs.

Kompetenser
Vi ser att du har erfarenhet från att arbeta som inköpare alternativt inköpsassistent med förståelse för inköpsplanering. Du har goda datakunskaper, främst i Excel, samt erfarenhet av något större affärssystem, exempelvis SAP eller Lawson. Om du har erfarenhet av kundtjänstarbete eller annat serviceyrke är detta meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och eftersom du kommer att ha mycket kontakt med det schweiziska moderbolaget krävs det även mycket goda kunskaper i engelska.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Arbetet är på heltid under kontorstider med möjlighet till flextid. Du kommer till en början att vara anställd som konsult via Hero för att vid god arbetsprestation rekryteras av Lemo.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=369

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Daniel Engblom på telefon 08-684 252 30 alternativt via e-post rekrytering@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Daniel Engblom, Konsultchef 08-684 25 230 rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM

Jobbnummer
1705737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: