Inköpare med god förhandlingsvana till Kongsberg Automotive!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2016-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare med god förhandlingsvana till Kongsberg Automotive!" (publicerad 2016-12-14) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en erfaren inköpare som trivs med att arbeta inom en internationell organisation? Har du tidigare erfarenhet utav automotive industrin? Då har vi på Adecco Office&HR  uppdraget för dig!

Kongsberg Automotive är en globalt ledande aktör i en av de mest konkurrenskraftiga och komplexa industrierna i världen, där de erbjuder produkter i världsklass till den globala fordonsindustrin. Kongsberg Automotive har fler än 10.000 anställda i 20 länder världen över, med huvudkontor i Kongsberg, Norge. Organisationen består av fyra affärsområden; Interior, Fluid Transfer, Driveline samt Driver Control.

Driver Control designar, utvecklar och tillverkar en omfattande portfölj av styrsystem för kommersiella fordon. Detta inkluderar bland annat pedaler, växelsystem, elektronik och skärmar.

Hur ser din arbetsdag ut?
Som Operational Buyer kommer du ingå i den globala inköpsorganisationen där du kommer att arbeta i ett tvärfunktionellt team inom affärsområdet Driver Control Systems.

Ditt ansvarsområde innebär att ansvara för den operativa leverantörsverksamheten med att hantera och säkerställa alla operationella leverantörsfrågor i enlighet med de policys som råder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att leda förhandling med leverantörer, förebygga och hantera leveransstörningar så som vid eskaleringar, likväl som att driva eller stötta nya upphandlingar. Dessutom ta ansvar för dagens leverantörsbas genom att bygga relationer med leverantörerna, optimera leverantörsbasen genom strategiska upphandlingar. Vidare ansvarar du för att förbereda, samordna och fördela fabrikens årliga inköpsbudget och prognostisering. Du ansvarar även för den interna kommunikationen med såväl commodity team och Project Buyers som övriga intressenter för att informera om kommersiella förändringar likväl som att delge fakta och ta fram underlag. Andra förekommande arbetsuppgifter innefattar administration och rapportering.

Rollen innefattar tjänsteresor och uppskattas i dagsläget till cirka fem tillfällen i månaden.

Tjänsten skall tillsättas omgående och kommer inledningsvis vara ett löpande konsultuppdrag, med möjlighet till anställning hos Kongsberg Automotive för rätt person. Tjänsten är placerad i Göteborg. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.

Vem trivs här?
Du som har minst tre års erfarenhet utav liknande arbetsuppgifter i rollen som inköpare i en internationell miljö och inom fordonsindustrin kommer att ha rätt förutsättningar för att axla rollen. Du har även sedan tidigare dokumenterad och god förhandlingsvana. Då du arbetar i en internationell organisation och har i det dagliga arbetet många kontaktytor globalt kommer stor del av din arbetsdag kommuniceras på engelska, vilket vi ser att du behärskar obehindrat i tal såväl som skrift. Vidare har du också goda datakunskaper med särskilt goda kunskaper i MS Office och Excel. Tidigare erfarenhet av att arbetat i SAP är högst meriterande!

Har du lätt för att bygga och bibehålla goda relationer, och har en god kommunikativ förmåga så kommer du att trivas bra i rollen! Då rollen innebär kommunikation och samarbete med flertalet olika intressenter både internt och externt så är du en person som har en god samarbetsförmåga, med en stark drivkraft och positiv attityd. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt där du är välorganiserad med en god förmåga att arbeta självständigt. Som person är du också flexibel i ditt arbetssätt och har en god prioriteringsförmåga och trivs i roller där din goda problemlösande förmåga ställs på prov!  Är du även en person som påvisar gott affärsmannaskap, är engagerad, resultatdriven och har ett högt fokus på ständig utveckling så skall du inte tveka att söka på tjänsten!

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet startar omgående med löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via formuläret/länken du finner nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 8-17, flextid

Publiceringsdatum
2016-01-18

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2620353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: