Inköpare med fokus på IT-inköp

Statens Skolverk / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Skolverk i Solna, Stockholm, Gävle, Örebro, Växjö eller i hela Sverige

Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande.

Om arbetet
Som inköpare på Skolverket genomför du avrop och direktupphandlingar samt stöttar alla former av operativa och taktiska inköpsaktiviteter. Du arbetar i nära samverkan med beställare i verksamheten där du genom din kunskap och ditt intresse för it-inköp ger råd och stöd till beställaren. I rollen ingår bland annat att ta fram behovsanalyser, förfrågningsunderlag, utvärderingar och att arbeta med uppföljning av ingångna avtal. Vidare blir din roll att medverka i interna och externa samarbeten samt att bidra till att utveckla våra inköpsprocesser och rutiner. Du genomför vid behov interna utbildningar inom ditt område.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du ska ha goda förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar och goda semester- och pensionsvillkor. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Solna Business Park.

Vi söker dig som har:

• mycket goda och aktuella kunskaper i LOU eller LUF
• två års aktuell arbetslivserfarenhet inom inköp och upphandling från offentlig verksamhet
• aktuell erfarenhet av att ha arbetat i en roll där du självständigt och återkommande har gjort avrop av it-produkter/tjänster
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har

• utbildning/ examen på högskolenivå med inriktning ekonomi, juridik eller IT.
• aktuella erfarenheter av och kan arbeta självständigt i TendSign
• erfarenhet av projektledning, kategoristyrning eller förändringsarbete

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet och ser gärna att du har en ödmjuk inställning till att inköpsarbetet är under ständig utveckling inom Skolverket. Vi värdesätter även att du är pedagogisk, kommunikativ, har en hög servicekänsla och kan sätta dig in i verksamhetens behov. Du är strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Vi erbjuder ett spännande och mångsidigt arbete med stora möjligheter för rätt person att påverka utvecklingen av hur inköp sker hos Skolverket.

Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling.

Vilka är vi?
På enheten finns idag 15 personer som arbetar i ett glädjefyllt, tillitsbaserat och tillåtande samarbetsklimat. Enhetens olika roller består av inköpare/upphandlare, upphandlingsjurist, inköpscontroller och e-handelsansvarig, inköpsadministratör, rese- och mötessamordnare, enhetsadministratör och enhetschef. Inköp-och upphandlingsenhetens huvuduppgift är att genomföra inköp och upphandlingar på ett effektivt, affärsmässigt och lagligt sätt samt stödja verksamheten vid Skolverket i olika inköpsfrågor.

Upplysningar och ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 juni. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Intervjuer sker v 25 och 26.
Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Istället för personligt brev och som ett led i urvalsprocessen så önskar vi att du svarar på urvalsfrågor om din bakgrund och varför du söker. Skolverket strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns i den verksamhet vi stödjer; vi välkomnar därför sökande med olika identiteter, bakgrund och erfarenheter.

Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Jenny Sellberg 08-5273 3828 (Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-05-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Skolverk

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Skolverk (org.nr 202100-4185), http://www.skolverket.se

Arbetsplats
Skolverket

Jobbnummer
5773600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Skolverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Skolverk: