Inköpare/Logistikansvarig
Megadyne Nordic AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Megadyne Nordic AB i Kristianstad,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vi söker en inköpare-/logistikansvarig för vårt bolag med ca 10 anställda. Är du en självgående, driven och positiv person med erfarenhet som samtidigt tycker om att ha ett helhetsperspektiv?
Du skall dessutom vara ansvarstagande och kunna vara behjälplig i övrig verksamhet när så önskas. Då vi är ett mindre företag med stark tillväxt så värdesätter vi detta högt.
Företaget:
Vårt moderbolag Megadyne S.p.a är en världsledande tillverkare av transmissionsprodukter. Detta bolag är ett italienskt familjeföretag som grundades 1957. Idag har Megadyne totalt ca 2000 anställda worldwide och har skaffat sig en stark position på marknaden. Koncernen har idag 33 st dotterbolag över hela världen samt 12 st egna fabriker.
Megadyne Nordic AB är ett helägt dotterbolag som startades 2008. Megadyne Nordic ansvarar för den nordiska marknaden samt Baltikum och har sitt säte i Sollentuna.
Just nu håller vi på att öppna upp en ny anläggning i KRISTIANSTAD där vi kommer att ha huvuddelen av verksamheten inklusive hela vårt lager samt produktion.
Publiceringsdatum2014-10-13Dina arbetsuppgifterSom inköpare har du huvudansvar för företagets produktportfölj till vårt lager och serviceverksamhet. Du skall ansvara för att på bästa sätt möta uppsatta nyckeltal gällande kapitalbindningar i lager, servicegrad mot kund och inkurans.
Du kommer att arbeta ensam och rapporterar direkt till vår svenska VD.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Upphandling och avtal för alla leverantörer av material. //
• Säkerställa inköpskedjan från prognos och inköpsbehov tills inköpet är avslutat....// * Ansvar för och utveckling av processer och rutiner inom materialanskaffning....//
• Delta aktivt samt driva projekt av olika storlek inom inköpsområdet.....//
• Genomföra uppföljningar av leverantörer enligt gällande rutiner.....//
• Avropsbeställningar.....// * Vara med och utforma rutiner för godsmottagning......// * Jobba för att få bra avtal med olika speditörer.....//
• Tullklarering......// * Leveransbevakning.....// * Fakturahantering gällande arbetsområdet.....// * Ansvara för att lagersaldo/lagervärde stämmer.....// * Jobba tätt ihop med säljkåren för att kunna ge dessa information om leveransläget.....//
• Van vid att hantera affärssystem (vi jobbar i Microsoft Dynamics NAV)
Kvalifikationer• Minst 2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter......//
• Kunna arbeta självständigt.....//
• Erfarenhet från liknande små bolag......//
• Goda kunskaper i Excel.....//
• Goda kunskaper i Engelska i både tal och skrift
Som person är du:
• Social, öppen och bra på att samarbeta......//
• Engagerad.....//
• Ödmjuk, prestigelös och flexibel.....//
• Ansvarsfull och noggrann.....//
• Driftig, tar tag i saker och ting
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträdeomgående.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-24
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rickard.persson@megadynegroupe.comKontaktRickard Persson, 0766-772070
FöretagMegadyne Nordic AB
AdressMegadyne Nordic AB
29165 KRISTIANSTAD
KontorsadressEstrids väg 15
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 076-6772070
E-postadress:
rickard.persson@megadynegroup.com Jobbnummer 2029584
Observera att sista ansökningsdag har passerat.