Inköpare, Hjälpmedel Västerbotten, Umeå

Västerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten / Inköpar- och marknadsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten i Umeå, Skellefteå eller i hela Sverige

Hjälpmedel Västerbotten genomgår en omorganisation där delar av verksamheten koncentreras till Umeå i nya lokaler. I samband med detta rekryteras flera nya medarbetare - i nuläget en inköpare.
Hjälpmedel Västerbotten tillhandahåller hjälpmedel, teknisk service och konsultationstjänster för förskrivare i landstinget och i länets kommuner. Områden inom hjälpmedelsverksamheten är länets centralförråd, kundtjänst, hjälpmedelskonsultation, utställning, butik, service och underhåll. Företrädare för verksamheten finns även lokalt placerade inom NUS, på Skellefteå lasarett samt Lycksele lasarett. Verksamheten bedrivs med processorienterat arbetssätt.

Publiceringsdatum
2015-08-24

Arbetsuppgifter
Du som inköpare är ett viktigt stöd för verksamheten. I din roll ingår arbetsuppgifter såsom:

• Inköp
• Uppföljning av leveranstider, felaktiga och
försenade leveranser
• Leveransoptimering
• Leverantörsfakturahantering
• Retur- och reklamationsadministration
• Lageradministration
• Lageroptimering
• Utredningar

Även andra uppgifter kan ingå i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi/logistik eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet. Du har kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU) och upphandlingsjuridik. Vi vill att du är affärs- och kundorienterad samt att du har en utvecklingsförmåga där du omsätter kunskap i eget ställningstagande och praktisk handling. Du ska kunna bedöma och värdera konsekvenserna av ditt arbete där kvalité och metod är viktiga delar. Du bör även ha en god förmåga att arbeta självständigt, god samarbets- och kommunikationsförmåga. Social kompetens med gott bemötande, samt god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Engagemang och drivkraft är viktiga egenskaper i denna roll. Du har vana av att arbeta med Office programvaror.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-04
Ange följande referens när du ansöker: LSJ HJM 1503
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Arvidsson-Vallin, Avdelningschef

Facklig kontakt
Marica Wallmark, Företrädare för Vision måndagar, tisdagar 090-785 70 41
Eva Galin, Företrädare för Ledarna 070-357 74 63 alla veckodagar utom onsdagar

Företag
Västerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten

Adress
Västerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten
Box 172
90189 Umeå

Kontorsadress
90189 Umeå

Jobbnummer
2402206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten: