Inköpare, Hjälpmedel Västerbotten, Umeå
Västerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten / Inköpar- och marknadsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten i Umeå,
Skellefteå eller i
hela Sverige Hjälpmedel Västerbotten genomgår en omorganisation där delar av verksamheten koncentreras till Umeå i nya lokaler. I samband med detta rekryteras flera nya medarbetare - i nuläget en inköpare.
Hjälpmedel Västerbotten tillhandahåller hjälpmedel, teknisk service och konsultationstjänster för förskrivare i landstinget och i länets kommuner. Områden inom hjälpmedelsverksamheten är länets centralförråd, kundtjänst, hjälpmedelskonsultation, utställning, butik, service och underhåll. Företrädare för verksamheten finns även lokalt placerade inom NUS, på Skellefteå lasarett samt Lycksele lasarett. Verksamheten bedrivs med processorienterat arbetssätt.
Publiceringsdatum2015-08-24ArbetsuppgifterDu som inköpare är ett viktigt stöd för verksamheten. I din roll ingår arbetsuppgifter såsom:
• Inköp
• Uppföljning av leveranstider, felaktiga och
försenade leveranser
• Leveransoptimering
• Leverantörsfakturahantering
• Retur- och reklamationsadministration
• Lageradministration
• Lageroptimering
• Utredningar
Även andra uppgifter kan ingå i tjänsten.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi/logistik eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet. Du har kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU) och upphandlingsjuridik. Vi vill att du är affärs- och kundorienterad samt att du har en utvecklingsförmåga där du omsätter kunskap i eget ställningstagande och praktisk handling. Du ska kunna bedöma och värdera konsekvenserna av ditt arbete där kvalité och metod är viktiga delar. Du bör även ha en god förmåga att arbeta självständigt, god samarbets- och kommunikationsförmåga. Social kompetens med gott bemötande, samt god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Engagemang och drivkraft är viktiga egenskaper i denna roll. Du har vana av att arbeta med Office programvaror.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-04
Ange följande referens när du ansöker: LSJ HJM 1503
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKajsa Arvidsson-Vallin, Avdelningschef
Facklig kontaktMarica Wallmark, Företrädare för Vision måndagar, tisdagar 090-785 70 41
Eva Galin, Företrädare för Ledarna 070-357 74 63 alla veckodagar utom onsdagar
FöretagVästerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten
AdressVästerbottens läns landsting, Hjälpmedelsverksamhet Västerbotten
Box 172
90189 Umeå
Kontorsadress90189 Umeå
Jobbnummer 2402206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.