Inköpare Ground Support Equipment

Saab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab AB i Arboga, Köping, Eskilstuna, Örebro, Lindesberg eller i hela Sverige

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Affärsenheten Maintenance Production är vår samlade kompetens för underhåll, reparation, fåstyckstillverkning samt logistik - enheten möjliggör en effektivare verksamhet och ökad konkurrenskraft för Support and Services.
Sektionen Sourcing tillhandahåller inköpstjänster till verksamhet som finns i Arboga, Linköping, Järfälla och Östersund. Vi har nu behov att ersätta en medarbetare som går i pension.



Din framtida utmaning
Du blir en viktig del av en inköpsgrupp som ansvarar för inköp av produkter och tjänster kopplat till Ground Support Equipment (GSE). Du kommer att arbeta i team med strategiska inköpare, logistikfunktioner, engineering och projektledare. Leverantörerna som du kommer att arbeta med finns såväl inom Saab som externt över hela världen.
Dina arbetsuppgifter kan delas in i:

Kommersiella: bevaka prisutveckling och att leverantörer uppfyller avtal, hantera förfrågningar till leverantörer och förhandla priser utanför avtal. Utveckling och ständig förbättring av leverantörer är en naturlig del av ditt arbete.
Operativa: administration av inköpsanmodan från beställare och affärssystem, skapa inköpsorder och följa upp att leveranser till våra interna kunder uppfyller krav och önskemål.
Ekonomiska: följa upp garantier, hantera fakturor och prisinformation samt support vid avtalsförhandlingar.
Affärssystem: registrera och uppdatera artikelinformation och leverantörsinformation.
Kvalitet: dokumentera och handlägga avvikelser i leveranser samt leverantörers prestanda.

I det dagliga arbetet ingår kontinuerligt målstyrnings- och förbättringsarbete, som är en central del av vår verksamhet. Likaså ingår utveckling och ständig förbättring av leverantörer som en del i ditt arbete.

Den du är idag
Vi söker dig som trivs i en affärsorientrad miljö där du aktivt kan bidra med en hög servicenivå. Du har en god affärsmässig förståelse och ett ekonomiskt sinne. Vi tror att du har några års erfarenhet av inköp och leverantör/kund-samarbete, gärna kombinerat med relevant utbildning eller motsvarande erfarenheter.
Du har datorvana och har lätt för att hantera olika affärssystem och program. Du har även goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. Erfarenhet av IFS affärssystem, förhandling, Lean och målstyrning är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser att rätt person för tjänsten har en positiv grundsyn och ett starkt personligt driv. Du är ansvarstagande och samarbetsorienterad och har en positiv grundinställning och tycker så klart om att interagera med våra leverantörer och interna kunder!
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så välkommen med din ansökan redan idag.


Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse

Publiceringsdatum
2016-12-21

Ersättning
Saab tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Karlsson +46 13 23 11 36

Företag
Saab AB

Adress
Saab AB
Kungsörsvägen
73281 Arboga

Kontorsadress
Kungsörsvägen

Jobbnummer
3225422

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab AB: