Inköpare för siemens räkning - konsultuppdrag

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2014-11-17

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du följer våra kunders behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt och du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Arbetsuppgifterna innefattar även:
• Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
• Leveransbevakning
• Driva och leda leveransmöten
• Materialplanering
• Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer
• Processutveckling

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av inköpsarbete inom tillverkningsindustrin.
Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, högskoleingenjör).
Goda kunskaper i affärsystemet SAP är meriterande.

Som person är du utåtriktad, drivande och stresstålig. Du är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med andra. Du har förmågan att hantera internationella kontakter på ett professionellt sätt. Goda kunskaper i engelska språket, såväl i tal som i skrift är ett krav. Du är flexibel och drivs av att jobba i en dynamisk arbetsmiljö där arbetet periodvis är intensivt.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att hanna.lindeberg@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Lindeberg +4611194358

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2070602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: