Inköpare bemanningsfunktion på IT-avdelning

eWork Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Södertälje, Norrtälje eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en inköpare till vår kunds bemanningsfunktion inom IT-avdelningen. Funktionen är under uppbyggnad och har det globala bemanningsansvaret för IT-avdelningen. Funktionen hanterar både rekrytering av fast personal samt konsultinköp. Funktionen köper in extern kompetens till BIT samt hanterar relationerna med deras leverantörer, samt support som hanterar funktionens backoffice. Samtliga medarbetare i funktionen arbetar mot kundens divisioner inom IT-avdelningen för att säkerställa prognoser samt göra uppföljning av deras totala bemanningsbehov. Inköparna arbetar tätt ihop med de övriga delarna inom IT-organisationen.
Inköparens främsta roll är att upphandla extern kompetens från deras leverantörer, bemanningsansvar mot deras divisioner, upprätta och administrera avtal samt stödja deras divisioner i konsultinköpsprocessen.
I din roll kommer du att ha många kontaktytor, du arbetar med flera ärenden parallellt, du får träna ditt affärsmannaskap, och bygga långsiktiga relationer.
Arbetsuppgifterna för Inköparen består främst av
• Prisförhandla samt avropa extern kompetens från ramavtal
• Leverantörsrelationer
• Stödja deras divisioner i konsultinköpsprocessen
• Inköpsadministration
• Säkerställa prognoser och genomföra uppföljning av bemanningsbehovet inom deras divisioner
Specifik kompetens
• Inköp av konsulttjänster
• Förhandlingsvana
• Resursplanering
Det är meriterande med kunskaper inom följande områden:
• Tidigare erfarenhet av avtalsjuridik
• MS Office
• HP OpenView som är vårt verktyg för hantering av deras konsulter
Du som person:
• är noggrann och diskret
• gillar att förhandla
• har affärsmannaskap
• analytisk förmåga
• stresstålig och tycker om att arbeta i högt tempo och är driven i ditt arbete
• är flexibel och prestigelös
• har god kommunikativ förmåga och är pedagogisk
• uppskattar att arbeta både i grupp och självständigt
Det är mycket viktigt att ge god service till deras beställare. Konsulten vi söker ska även behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Publiceringsdatum
2011-06-23

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillfällig anställning (konsultroll) med option på förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: lovisa.ermell@ework.se

Kontakt
Lovisa Ermell, Rekryteringskonsult, 08-50605577, lovisa.ermell@ework.se

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60
11121 STOCKHOLM

Kontorsadress
Klarabergsgatan 60
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0850605500

Jobbnummer
969864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: