Inköpare av logistiktjänster

Adecco, Office & HR, Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu söker vi en inköpare av logistiktjänster till vår uthyrningsverksamhet med möjlighet till anställning hos vår kund i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2010-06-28

Arbetsuppgifter
Arbetet som inköpare hos vår kund innebär både kreativa inköpslösningar och strukturerade administrativa rutiner.
Som inköpare arbetar du på strategisk nivå med att utveckla vår kunds leverantörsstruktur. Tjänsten innebär bl. a. att aktivt upphandla nya entreprenörsavtal samt att förvalta och omförhandla befintliga avtal.
En stor del av ditt arbete innebär kontakter med kommuner, transportföretag, fastighetsägare etc. och du ska aktivt arbeta med upphandlingar liksom att analysera och sammanställa rapporter i Excel.
I arbetet förkommer en del resor inom Sverige varvid övernattning kan bli aktuellt vid ett par tillfällen per månad.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och flera års arbetslivserfarenhet bl.a. från inköp av logistiktjänster. Erfarenhet inom återvinningsbranschen är en fördel. Det är viktigt att du har ett stort intresse för administrativt arbete och har ett utpräglat ordningssinne.
Tjänsten kräver att du har en väl dokumenterad erfarenhet av Excel (pivot tabeller). Du har ett affärsmässigt perspektiv med en god förmåga att initiera och självständigt driva dina arbetsuppgifter. Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl relationsskapande som förhandlande situationer. Du har en analytisk samt affärsorienterad ådra. Då du kommer att ha stora kontaktytor förutsätter vi att du är mycket samarbetsorienterad och serviceinriktad.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i början av september. Uppdraget är på 6 månader med möjlighet till anställning hos vår kund efter det.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=786198 och ansöker därifrån.
För frågor kring tjänsten kan du kontakta konsultchef Hedvig Olsson på 08-598 983 19.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
685788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: