inköpare
Klarna AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 500 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Vill du påverka ett snabbväxande bolag i internationell miljö?
Klarna fortsätter att växa kraftigt och köper in produkter och tjänster i Sverige såväl som internationellt. Som operativ inköpare kommer du att få en central roll i företaget och stort ansvar för dess utveckling. Vi söker därför dig som är ambitiös och kan slå oss med häpnad!
Du kommer att aktivt arbeta med inköp på operativ nivå med arbetsuppgifter som inkluderar inköp av produkter och tjänster. Du blir en kontaktperson för interna beställare, håller Klarnas produktkataloger uppdaterade och hanterar och utvecklar samarbetet med befintliga och potentiella leverantörer. Du kommer även ha en unik möjlighet att utvecklas i din roll då du kommer att rapportera till och jobba tätt ihop med vår erfarna Chief Purchaser. Det innebär att du kommer att bli en del av att strategiskt vidareutveckla Klarnas inköpsprocesser samt lära dig konsten att förhandla och upphandla.
Vi söker dig som tycker om att strukturera, är noggrann och social. Du har antingen en utbildning eller ett par års erfarenhet inom inköp. Har du jobbat som inköpsassistent eller operativ inköpare är det starkt meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Har du kunskaper i ett tredje europeiskt språk är det meriterande.
Din personlighet präglas av engagemang för allt som du tar dig för. Du bör även vara kommunikativ och service-inriktad då du kommer ha kontakt med både leverantörer och beställare inom Klarna. Vidare ska du, liksom alla våra anställda, ha ett starkt driv och vara modig nog att våga ta initiativ och driva igenom förbättringar.
Publiceringsdatum2011-10-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanna Edler, 0701-61 26 91
FöretagKlarna AB
AdressKlarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM
Jobbnummer 1066881
Observera att sista ansökningsdag har passerat.