Inköpare
Addici / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Addici i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Flen,
Norrköping eller i
hela Sverige Om branschen
Branschen som Addici verkar i är relativt okänd, men högintressant. Facility Managementmarknaden växer och omfattar i dag långt över 100 miljarder kronor i Sverige och upp mot 400 miljarder i Norden enligt branschorganisationen IFMA. Trenden är tydlig; att lägga ut företagsservice på entreprenad ökar.
Om Addici
Addici är en ledande aktör inom Facility Management i Norden med över 17 års branscherfarenhet. Addici samordnar och levererar tjänster inom arbetsplatsservice, säkerhet och fastighetsservice. Praktisk erfarenhet och studier visar att kvaliteten blir högre och de totala kostnaderna sjunker vid samordning av dessa tjänster. Addici omsätter ungefär 1,5 miljarder kronor om året har cirka 1 700 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Publiceringsdatum2010-06-10Dina arbetsuppgifterDu ska ingå i Addicis team hos kunden som består av åtta personer, varav två personer arbetar som inköpare/orderhanterare. Vi finns hos kunden i nybyggda lokaler. Hos kunden arbetar ca 450 personer.
Du kommer att arbeta nära kundens inköpsavdelning som idag består av tre personer. Dina arbetsuppgifter är orderhantering som omfattar allt från beställningar i affärssystem, leverantörskontakter och förhandlingar, orderbevakning och fakturaavikelser.
Därutöver ska du arbeta med upplägg av artiklar i befintliga kataloger och löpande uppdateringar. Du ska ha ansvar för egna tilläggs- och serviceavtal av instrument där du ska utforma anbudsförfrågan, utvärdera anbud, driva förhandlingar för att nå bästa kvalité, lösning och pris, avtalsskrivning samt leverantörsbesök.
Dina personliga egenskaperSom person är du initiativrik, noggrann och drivande i ditt arbetssätt. Dessutom har du lätt att samarbeta och kommunicera. Du har ett flexibelt tänkande och kan självständigt prioritera ditt arbete. Du har lätt att hitta egna sökvägar för att ta reda på information.
KvalifikationerKrav för tjänsten är gymnasiekompetens, mycket goda kunskaper i engelska och mycket god datavana med arbete från inköpssystem. Någon form av förhandlingsvana efterfrågas samt erfarenhet av inköpsverksamhet.
Meriterande är erfarenhet från inköpsverksamhet inom forskning och utveckling samt produktion i läkemedelsbranschen.
Vi erbjuder
Tjänsten är en provanställning och en möjlighet att arbeta i ett värderingsstyrt företag med "högt i tak". Du kommer att få ta stort eget ansvar och utvecklas i en stimulerande miljö!
Dessutom kommer du arbeta med trevliga arbetskamrater i ett kompetent och kreativt team.
För mer information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Marianne Fredriksson, servicechef Addici, tfn 08-634 80 59 eller 070-246 58 57, eller Erika Karlsson, HR-ansvarig, tfn 08-634 81 63.
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 4 juli 2010. Du ansöker endast på på
www.addici.com.Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-07-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktErika Karlsson, 08-634 81 63
FöretagAddici
AdressAddici
Box 6715
11385 Stockholm
Jobbnummer 674378
Observera att sista ansökningsdag har passerat.