Inköpare
Atria Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atria Sweden AB i Hallsberg,
Örebro,
Norrköping,
Tranås,
Södertälje eller i
hela Sverige Inköpare - se hit! Vi letar efter 3 stjärnor som tillsammans med ytterligare en inköpare och avdelningschef, kommer att etablera vår operationella inköpsfunktion när den nu samlas gemensamt. Tidigare har våra inköpare suttit i olika delar av landet men vi tror att vi får till en mer effektiv inköpsorganisation om vi sitter tillsammans och vi vill ha med dig på resan.
Det övergripande syftet med din roll som inköpare är att på ett kostnadseffektivt sätt driva och förbättra ansvarsområdet utifrån Procurements (inköps) rutiner och riktlinjer. Du ansvarar för att rätt inköpsrelaterad information finns i vårt affärssystem M3 (så som ledtider, säkerhetslager, priser mm) och samordnar kommunikation med produktion, strateger och leverantörer på daglig basis. Eftersom vi kommer att fokusera mycket på att sätta en del nya gemensamma arbetssätt är det naturligt för dig att bidra och ge input till effektiviseringar i de dagliga arbetsprocesserna.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Säkerställa att varor köps in mot avtalat pris genom dagliga avrop mot leverantör
Uppdatering av nya inköpspriser i affärssystemet
Sköta den dagliga kontakten med leverantörer
Daglig kontakt med övriga funktioner inom koncernen
Leveransbevakning av beställda varor
Säkerställa att rätt lagernivåer uppnås
Delaktighet i projekt
Övrig administration inom arbetsområdet
Vem vi letar efter
De viktigaste personliga kompetenserna som inköpare hos oss utgår från dina huvudsakliga arbetsområden. Din noggrannhet och känsla för kvalitetssäkring är betydande eftersom du ansvarar för att föra in, säkerställa och underhålla stora mängder data i vårt affärssystem. Din samarbetsförmåga kommer du har stor användning av då du är den som samordnar och koordiniera arbete och kommunikation med både interna och externa kunder. Sist, men inte minst, sätter vi stort värde på din positiva inställning till jobbet, kollegor och arbetsplatsen.
Kunskapskrav
Minst 2 års erfarenhet av inköpsarbete
Du behöver vara bekväm i att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du har
Erfarenhet av affärssystemet M3
Jobbat i projekt
Arbeta i koncern
Eftergymnasial utbildning inom Inköp/ Supply management eller annan vi bedömer motsvarande
Publiceringsdatum2023-01-23Övrig informationAntal tjänster: 3
Start: April/Maj/Juni - eller enl. ök.
Placeringsort: Sköllersta
Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Susanne Dahlberg:
susanne.dahlberg@atria.comVid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HRBP Sara Brandt:
sara.brandt@atria.comBli en del av matglädjen
Hos oss på Atria finns ett gemensamt matintresse som genomsyrar hela organisationen. Vi tror på Good Food Better Mood och skapar tillsammans matglädje varje dag. Vill du dela den glädjen och jobba nära välkända & omtyckta varumärken som Lönneberga, Lithells och Ridderheims? Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök mellan 23 januari 2023 och 12 februari 2023 kl. 23:59 (Europe/Stockholm)
Typ av anställning: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Atria Sweden AB (org.nr 556483-4660),
http://atria.se Sockenv (
visa karta)
697 80 SKÖLLERSTA
Arbetsplats Atria Scandinavia AB
Jobbnummer 7370858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.