Inköpare

Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Serviceavdelningen består av fastighetsenheten som förvaltar riksdagens kulturhistoriskt värdefulla fastigheter och ansvarar för drift och underhåll, ombyggnadsprojekt samt inredning och lokalplanering, säkerhetsenheten som ansvarar för övergripande säkerhetsfrågor, enheten intern service som ansvarar för den interna servicen till riksdagens ledamöter, partikanslier och tjänstemän samt enheten riksdagstryck som ansvarar för produktion, försäljning och distribution av riksdagstryck samt interna trycksaker för riksdagen och Riksdagsförvaltningen.




Publiceringsdatum
2016-11-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att genomföra inköp via avrop mot ramavtal för entreprenader, varor och tjänster enligt reglerna för offentlig upphandling till hela serviceavdelningen men i huvudsak till fastighetsenheten. Fastighetsenheten köper främst konsulttjänster inom teknik och arkitektur, byggentreprenader samt tjänster för drift och underhåll. Du kan komma att genomföra förnyad konkurrensutsättning inom ramavtal samt direktupphandling i de fall ramavtal inte finns. Du kommer vidare att hantera och administrera serviceavdelningens avtal samt förväntas bidra till utvecklingen av verksamhetens arbetssätt och rutiner.

Även stöd och samordning med övriga verksamheter ingår liksom att vara behjälplig vid upphandlingar i enlighet med Riksdagsförvaltningens riktlinjer. Du kommer även att vara behjälplig med administrativt stöd inom fastighetsenheten. I ditt arbete kommer du att samverka med personer från förvaltningens olika verksamheter såväl som med externa kontakter.


Kvalifikationer
Som inköpare ska du ha

• erfarenhet av offentlig upphandling (LOU)
• gymnasieutbildning som är relevant för anställningen
• en mycket god administrativ förmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet från inköp av entreprenader och konsulttjänster inom byggbranschen samt har praktisk erfarenhet från arbete med olika administrativa it-system.

Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Dessutom är du analytisk och har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du måste vara svensk medborgare eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Ange följande referens när du ansöker: 599-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Ellbrant 08-786 51 91

Företag
Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten

Adress
Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012

Jobbnummer
3178485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten: