Inköp- och upphandlingssamordnare

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad, i vårt område bor runt 125 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.



Arbetsplatsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr.

Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad, i vårt område bor runt 125 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.

Hägersten Älvsjö stadsdelsförvaltning ligger centralt vid Telefonplan med närhet till både buss och tunnelbana. Avdelningen för ekonomi och upphandling, som är en av sju avdelningar på förvaltningen, ansvarar för ekonomi, inköp och upphandling, lönekontroller och samordning av sociala system.

Du kommer att arbeta tillsammans med tolv kollegor och ni rapporterar till ekonomichef. På avdelningen har vi en god stämning, nära till skratt och vi ger varandra stöd och hjälp när det behövs.

Publiceringsdatum
2022-03-24

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att planera och genomföra upphandlingar av skiftande komplexitet, avtalsförvaltning, självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering. Arbetet omfattar uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning. Arbetet innebär kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter. Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete av processer och arbetsmetoder. Du är förvaltningens inköpssamordnare och ansvarar för att utforma lokala riktlinjer och anvisningar inom e-handel. I tjänsten ingår också att vara förvaltningens expert i LOU och du håller i möten och utbildningar inom området. Du planerar och skriver tjänsteutlåtanden. Andra arbetsuppgifter förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utvecklingsinriktad och självgående. Verksamheten inom förvaltningen är omfattande och dynamisk. Därför är det viktigt att du är analytisk och van vid problemlösning i en föränderlig miljö. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer. Du är tydlig i din kommunikation, i såväl tal som skrift. Du har en god förmåga att pedagogiskt utbilda och stödja förvaltningens chefer och medarbetare inom upphandlings- och inköpsområdet. Vidare är du strukturerad och har en god planeringsförmåga. Vi ser gärna att du trivs av att anta nya utmaningar och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Arbetstiden är i huvudsak förlagd till kontorstid.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi erbjuder flexibel arbetstid, sommartid och semesterväxling. Vi erbjuder även goda friskvårdsmöjligheter i form av subventionerad friskvård och friskvårdstid.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1718".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Hägersten-Älvsjö SDF, Avd. för ekonomi och upphandling

Kontakt
Alex Baena
0850823074

Jobbnummer
6471974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: