Inköp- och orderassistent
Swedemount Sportswear & Fashion AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2021-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköp- och orderassistent" (publicerad 2021-12-29) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedemount Sportswear & Fashion AB i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Lysekil,
Varberg eller i
hela Sverige Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 13 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken - kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på
http://www.sportshopen.com Publiceringsdatum2021-12-17BeskrivningEn spännande och varierande tjänst på vår avdelningen för inköp och produktutveckling där du arbetar med samtliga delar av Sportshopens varugrupper.
Din roll innebär att hantera alla former av administrativa inköpsrelaterade arbetsuppgifter samt att vara en "super user" i vårt affärsystem Navision. Vi lägger därför vikt vid erfarenheter av liknande roller och gärna från sport eller mode branschen.
För mer information om Sportshopen och dess produkter, besök gärna
http://www.sportshopen.com/Dina arbetsuppgifterI denna mång facetterande tjänst kommer du tillsammans med härliga kollegor bland annat få arbeta med
- Orderläggning av Sportshopens Private Labels
- Framtagning av försäljningsstatistik
- Bevakning och leveransuppföljning av inköps orders mot våra leverantörer
- Stämma av packlistor och övriga skeppningsdokument vid behov
- Skapa nya artiklar i vårt IT system
- Skapa lagernivåer
- Hantera priser och kampanjer
- Uppdatera vårt affärsystem Navision gällande alla våra artiklar kontinuerligt.
- Hantera fakturor och administration av dessa i vårt affärssystem.
- Vara administratör i vårt Pisa program vid uppstart och orderläggning av artiklar
- Ha daglig kontakt med våra leverantörer i Sverige, Europa och Asien.
KvalifikationerFör att ha framgång i tjänsten anser vi det vara viktigt att du
- Behärskar engelska flytande i tal och skrift
- Bra systemkunskaper i Excel
- Bra förståelse för affärssystem, gärna från Navision
Vår nästa kollega
- Har en god förmåga att arbeta självständigt och att hantera många projekt på en gång
- Är lösningsorienterad, flexibel och gillar att arbeta med flera saker samtidigt
- Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
- Har mycket god samarbetsförmåga, är positiv, framåt och gillar att arbeta i team
- Är ödmjuk och inlyssnande som person
AnställningsvillkorDu kommer vara placerad på vårt kontor i Göteborg men kommer att en del av din arbetsvecka verka från kontoret i Grebbestad
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas föres sista ansökningsdatum.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSwedemount Sportswear & Fashion AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/67".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Swedemount Sportswear & Fashion AB (org.nr 556437-2521)
Arbetsplats Sportshopen Huvudkontor
Kontakt Karin Sjösvärd
0706-33 16 15 Jobbnummer 6191340
Observera att sista ansökningsdag har passerat.