Inköp- och materialkoordinator
Randstad AB / Civilingenjörsjobb / Mölndal
2025-10-17
Visa alla civilingenjörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-10-17Dina arbetsuppgifterÄr du en engagerad inköpskoordinator som trivs i en samordnande roll med inköp och planering i fokus? Vill du bli en central del av företagets produktionsstrategi där du drivs av att få fram material och koordinera leverantörer och vår produktion tillsammans med övriga kollegor? Då kan tjänsten som inköp- och materialkoordinator vara rätt för dig!
Till vårt härliga team och kontor i Åbro industriområde i Mölndal söker vi ytterligare en ny kollega. Som inköp- och materialkoordinator kommer du att tillhöra inköp- och utvecklingsteamet och arbeta tätt tillsammans med övriga avdelningar i det dagliga arbetet.
I rollen kommer du framförallt att bidra till företagets produktionsprocess genom att analysera behovet av tillverkning och material. Du planerar och skapar tillverkningsorder baserat på företagets specifika krav och tillgången på material. Vidare ansvarar du för inköp av material och legotillverkning från underleverantörer.
Du kommer också att spela en nyckelroll i att upprätthålla och utveckla starka relationer både internt samt med företagets leverantörer. Genom att regelbundet uppdatera leveransdatum, inköpspriser och kalkyler för de artiklar som ska tillverkas, säkerställer du kostnadseffektivitet och ekonomisk hållbarhet i inköps- och tillverkningsprocessen. Din förmåga att samarbeta med olika avdelningar, inklusive projekt, uppdrag, produktion och lager, kommer vara avgörande för att säkerställa ett sömlöst och effektivt arbetsflöde.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista dag att ansöka är 2025-11-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post:
anne.hansson@randstad.seAnsvarsområden
I rollen kommer fokus vara att eftersträva en god och lönsam ekonomi i inköp och materialplanering samt ett gott samarbete och relation med leverantörer för att säkerställa att vi får leveranser i tid. Vilket även leder till effektiva och lönsamma affärsprocesser.
Tjänsten innebär:
Behovsanalys och projektarbete
Tillverkningsplanering och uppdatering av artikelkalkyler
Hantering av leverantörsrelationer
Prisförhandlingar, materialbeställningar och övervakning av orderbekräftelser
Stöd vid inleverans och kvalitetskontroll
Hantering av reklamationer och kontinuerliga förbättringar med leverantörer
Kontroll och attestering av leverantörsfakturor
Uppföljning av pris, kvalitet, leveranssäkerhet och samarbete
Projektarbete inom inköp, tillverkning, leverantörskontakter och kalkyler
KvalifikationerFör att lyckas i rollen krävs det att du har en god förståelse för samordning och trivs med att arbeta i projektform. Du är engagerad, driven och har lätt för att samarbeta och kommunicera med både interna och externa parter. Du har ett strukturerat arbetssätt och är proaktiv med en stark drivkraft att självständigt ta reda på fakta och noggrant leveransbevaka. Vi är en platt organisation vilket kräver att du tar egna initiativ till nära samarbete med kollegor för att säkerställa ett effektivt helhetsflöde. Din goda planerings- och prioriteringsförmåga säkerställer att du fokuserar på det viktigaste. Vidare är du analytisk, lösningsorienterad och har systemmedvetenhet. Du granskar processer och systemdata, och använder ditt eget omdöme snarare än att lita blint på systemet.
Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning inom områden som inköp, logistik eller supply chain management eller annat affärsrelaterat område
Kunskap om materialflöden, komplex orderhantering eller projektarbete värderas högre än flera års traditionell inköpserfarenhet då rollen har ett tydligt fokus på flöde och logistik snarare än traditionellt inköpsarbete
Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av MPS system (vi använder Jeeves)
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet av att genomföra inköp och planera tillverkning i mindre/medelstora företag
Erfarenhet av att arbeta med inköpsrelaterade frågor i samband med produktutveckling
Tidigare erfarenhet av materialförsörjning med fokus på nettobehovsanalys, lagerstyrning och leveransbevakning
Erfarenhet av tillverkande industri med kunskaper inom beredning, produktion, kalkylering och materialplanering
Om företagetBrigo AB
Välkommen till Brigo, där vi är specialiserade på att tillverka produkter och skräddarsy kund- och behovsunika leveransflöden. Vår affärsidé ger oss möjlighet att tillverka nästan vad som helst, för vem som helst och på vilket sätt som helst. Därför vet vi att allt kan göras på mer än ett sätt, och detta präglar vårt sätt att arbeta varje dag. Det är också viktigt för oss att allas affär blir bra.
Vi är egentligen inte bara tillverkare, vi är också produktförverkligare - vi får produkter att hända.
Ersättning Monthly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Brigo AB
Kontakt Anne Hansson
anne.hansson@randstad.se +46729889405 Jobbnummer 9561810