Inköp- och logistikchef

Codeq AB / Chefsjobb / Tidaholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Tidaholm, Falköping, Hjo, Skövde, Tibro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Codeq AB i Tidaholm, Falköping, Hjo, Skövde, Mullsjö eller i hela Sverige

Dometic tillhandahåller lösningar för "Mobile living" inom områdena Klimat, Hygien & Sanitet samt Mat & Dryck.

Dometic tillverkar och säljer produkter inom dessa områden för användning i fritidsfordon, lastbilar och personbilar i premiumsegmentet, fritids- och arbetsbåtar med mera.

Dometic har 22 produktions- och monteringsanläggningar i Americas (Nord- och Sydamerika), EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) och APAC (Asien och Stillahavsområdet). Produkterna säljs i mer än 100 länder.

Dometic har cirka 6,500 anställda och är listad på Nasdaq Stockholm sedan 25 november 2015.

Dometic Seitz AB utvecklar och tillverkar fönster, dörrar och takluckor främst för den europeiska och australiska husbils- och husvagnsindustrin. Företaget är beläget i Tidaholm och har 140 medarbetare. Vi lägger stor vikt vid våra värderingar som är ärlighet, engagemang, pålitlighet och öppenhet.

Mer information på: www.dometic.se 

Dometic Seiz i Tidaholm är inne i en spännande fas med stark utveckling. Organisationen tar nu ytterligare steg framåt för att utveckla logistik- och inköpsprocesser och söker en Inköps- och logistikchef.

Tjänsten som  är delvis ny har stor påverkan i verksamheten och ger dig stora möjligheter att tillsammans med medarbetare och produktionsorganisation skapa effektiva flöden som säkerställer kort- och långsiktig materialförsörjning.

Du rapporterar till VD och ingår i en engagerad och utvecklingsinriktad ledningsgrupp.

Huvudsakliga uppgifter

• Utforma övergripande strategier och KPI:er för logistik och inköp.
• Leda och utveckla operativt inköp.
• Ansvara för strategiskt inköpsarbete.
• Leverantörsvärdering och leverantörsutveckling.
• Avtalsfrågor gentemot leverantörer.
• Driva projekt för kostnadsreduceringar.
• Ansvara för utveckling, systemuppsättning och förvaltning av affärssystemet Monitor gällande produktions- och logistikprocessen.
• Koncernövergripande inköpsarbete.
• Inspirera, motivera och utveckla medarbetare.

Publiceringsdatum
2016-10-07

Kvalifikationer
Vi räknar med att du har lämplig akademisk utbildning inom Supply Chain Management och ett antal års erfarenhet från ledande befattning där du framgångsrikt drivit och utvecklat inköp-  och logistikverksamhet. 

Du behärskar inköpsprocessens alla delar och är en bra affärsman. God kompetens inom moderna affärssystem är viktigt liksom att du hanterar engelska och svenska med lätthet i tal och skrift . Tyskakunskaper är meriterande.

Personlighet

Som person är du affärsorienterad och har förmåga att utveckla goda leverantörsrelationer och processer. Du är en drivande, målfokuserad och utåtriktad ledare med hög förmåga att skapa goda interna och externa relationer.

Du ser förändringar som en naturlig del i jobbet och trivs i en i en internationell miljö präglad av företagets grundvärderingar ärlighet, öppenhet, pålitlighet och engagemang. 

Visst låter detta som en spännande tjänst! Välkommen med din ansökan.

Arbetstider Heltid

Anställningsform Tillsvidare

Placeringsort Tidaholm

Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan Tjänsten söker du direkt på www.codeq.se under rubricerad tjänst senast 31 oktober.

Information: Christer Johansson, 0393 - 77 99 95.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Codeq AB

Adress
Codeq AB
Storgatan 47
56730 Vaggeryd

Kontorsadress
Storgatan 47

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3093781

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Codeq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Codeq AB: