Inköp- och logistikassistent till Alrik Hedlund
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-12-29Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Alrik Hedlund på ett vikariat på 16 månader.
Om företagetHedlundgruppen ingår i en världsomspännande företagsgruppering och har som affärsidé att skapa Sortiment som Säljer. Detta genom att designa, producera, importera och marknadsföra säsongsartiklar, skriv- och ritartiklar samt kort och present. Företagets leverantörer finns i huvudsak i Fjärran Östern. Hedlundgruppens kunder är i stort sett hela detaljhandeln i Norden och deras produkter finns i de allra flesta nordiska hem. Hedlundgruppen är marknadsledande i Norden och omsätter på denna marknad ca 240 milj med ca 60-70 anställda.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Inköp- och logistikassistent på Alrik Hedlund är ditt huvudsakliga ansvar att lägga inköpsorder baserat på prognos, lagernivå och ledtid. Dina arbetsuppgifter omfattar även leveransbevakning och tullhantering, där du noga granskar packlistor och skeppningsdokument. Du supporterar medarbetare, leverantörer och övriga samarbetsparters genom att vara behjälplig och svara på frågor. Därtill arbetar du koordinerande med många kontaktytor både internt och externt med speditörer och leverantörer i Sverige, Europa och Kina. Kommunikationen sker främst via e-post, och du använder dig av Jeeves-systemet samt arbetar med Excel.
• Lägga och bevaka inköpsorder
• Leveransbevakning
• Support internt och externt
• Tullhantering
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller företagsekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God dator och systemvana, grundläggande kunskaper inom Excel
• Arbetslivserfarenhet inom inköp, administration, order och/eller import är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
För att trivas i denna roll är du en initiativtagande person som tycker om att driva dina arbetsuppgifter framåt. Vidare har du förmågan att ta stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter och ser till att du håller deadline och hög kvalité i ditt arbete. Rollen innebär många kontaktytor vilket förutsätter att du trivs i samarbete med andra och har en god kommunikativ förmåga. Avslutningsvis är du en lösningsorienterad person som tycker om att hitta lösningar på de problem som uppstår.
Övrig information:
Start: februari
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8360300
Observera att sista ansökningsdag har passerat.