Inköp- och logistikansvarig till System Edström
Autorekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Autorekrytering AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-10-20Om företagetSystem Edström är marknadsledande på den nordiska marknaden inom tillverkning, utveckling och försäljning av inredning till servicebilar. Med mer än 50 års erfarenhet är vi ett av de äldsta och ledande företagen inom vårt område. Huvudkontoret ligger i Kista, Stockholm men vi säljer på i stort sett hela den europeiska marknaden. Vi är verksamma i ett tjugotal länder och säljer våra produkter via ett nätverk av oberoende återförsäljare.
För oss är det av yttersta vikt att ständigt ha bästa möjliga pris, leverans och kvalitet för våra produkter. För att våra kunder och samarbetspartners ska fortsätta få ta del av vårt starka erbjudande söker vi en Inköp- och logistikansvarig med placering på vårt huvudkontor i Kista.
ArbetsuppgifterTjänsten innebär övergripande arbete med processerna kring våra leverantörer, transporter och produkter. Du har självständigt ansvar inom följande områden:
• Inköp: Söka nya leverantörer/tillverkare, prisförhandling, prissättning och upphandling
• Logistik: Se över våra leveransflöden och driva på leveransprecision
• Lager: Koordinering och samordning av våra lager i Sverige, England och Frankrike
• Produkt: Supporta vår produktavdelning med leverantör- och tillverkningsfrågor, bevaka marknadens behov, delta på mässor
• Kvalitet: ISO 9001 och 14001, interna och externa kvalitetsuppföljningar och revisioner
ProfilVi söker dig med erfarenhet av en liknande tjänst. Din bakgrund är troligen från produkt eller inköp inom tillverkande industri, alternativt har du arbetat som lager- eller reservdelsansvarig. Vi ser att du har bakgrund inom produktion eller industri, erfarenhet från fordonsbranschen är starkt meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du ha goda ekonomiska kunskaper och stort intresse för teknik. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och gillar att ha många kontaktytor, både internt och externt. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter och du är likt oss andra en glad och prestigelös kollega. Tjänsten kräver B-körkort, goda kunskaper i Office-paketet samt svenska och engelska. Kunskap inom tyska eller franska är meriterande, så även erfarenhet av MS Dynamics.
Hos oss får du en central roll i ett familjärt företag på framfart. Vi erbjuder dig en självständig roll med stort eget ansvar där du blir en viktig person för vår fortsatta tillväxt. Vidare finns interna utvecklingsmöjligheter.
Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Tjänsten inleds med en 6 månaders konsultanställning hos Autorekrytering, och därefter är målsättningen att anställningen övergår till System Edström.
Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Catrin Fjellström på 08-409 144 47. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2497
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatrin Fjellström 08-409 144 47
catrin.fjellstrom@autorekrytering.seFöretagAutorekrytering AB
AdressAutorekrytering AB
Strandbergsgatan 61
11251 Stockholm
KontorsadressStrandbergsgatan 61, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3115763
Observera att sista ansökningsdag har passerat.