Inköp- / försäljningsassistent till ett spännande tillväxtbolag.

Jimotec AB / Logistikjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jimotec AB i Kungälv

Inköp- / försäljningsassistent till ett spännande tillväxtbolag.
Jimotec är länken mellan konstruktion och produktion för metallprodukter.
Vi på Jimotec vill skapa enkelhet för våra kunder genom att säkerställa att de får produkter med rätt kvalitet, leveranstid och pris. Det innebär att vi söker efter bästa produktionssättet och att vi får saker gjorda. Vår filosofi är att det skall vara trevligt och effektivt att samarbeta i team med medarbetare, kunder och leverantörer att för skapa mervärde. Vår affärsmässighet baseras på tillit och pålitlighet. Vi håller vad vi lovar och vi tar ansvar.
Jimotec har ingen egen produktion utan arbetar med samarbetspartners som vi har avtal med, framför allt från Portugal.
Dina arbetsuppgifter
I din roll är du länken mellan produktion och marknad. Du jobbar med artikelregistrering och parametersättning av artiklar. Du kommer också att vara en nyckelperson i vår nya process för ändringshantering. De system som du framför allt kommer att jobba med är vårt affärssystem Monitor och Office-paketet. I din roll har du stort inflytande på hur vi håller utlovad leveranssäkerhet och du bör därför vara nyfiken och ordningsam.
Du kommer få jobba med framtagning och uppföljning av offerter samt leveransbevakning, hålla i ordergenomgångar och skicka orderbekräftelser till kund. Du kommer hålla löpande kontakt med leverantörer gällande förfrågningar, pris och leveranstider. Du kommer arbeta med vår logistik, allt från beställning till bevakning av att godset kommer fram i rätt tid.
Du kommer också ansvara för transporter till och från våra samarbetspartners och kunder. I vissa fall innebär detta även en del ompackning.
Du är med andra ord med i hela kedjan från offert till leverans.
Personliga egenskaper
Vi söker en person som är drivande, strukturerad och noggrann. Du har god datorvana med intresse för digitalisering. Du har ett sinne för ordning och reda samt förmåga att prioritera. Vidare ser vi gärna att du har ett positivt synsätt samt lätt för att samarbeta och kommunicera då du kommer att ha många kontaktytor.
Du har erfarenhet av ett administrativt och/eller serviceinriktat arbete och det är även meriterande med kunskap inom produktion och CAD. Bra kunskaper i engelska, både tal och skrift, är ett måste eftersom vi har många internationella kontakter. B-körkort krävs.

Information om tjänsten

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Kungälv
Arbetstid: Dagtid
Lön: Enligt överenskommelse

Vi går igenom alla ansökningar löpande och är du en av de kandidater som bäst matchar tjänstens kravprofil kontaktar vi dig för en kortare telefonintervju.

Kontaktinformation
Torbjörn Karlsson
070-6183146
torbjorn.karlsson@jimotec.com


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-08
E-post: torbjorn.karlsson@jimotec.com

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jimotec AB (org.nr 559140-8991)
Maskingatan (visa karta)
442 40  KUNGÄLV

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Torbjörn Karlsson
torbjorn.karlsson@jimotec.com
031-844401, 070-6183146

Jobbnummer
7861405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jimotec AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jimotec AB: