Inköp och lageradministatör
Marinfloc AB / Kontorsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marinfloc AB i Orust Marinfloc AB är ett världsledande företag då det gäller rening av spillvatten från fartyg och offshoreenheter. Genom vår kunskap och innovationsförmåga har vi drivit miljöutvecklingen framåt i vår branschen sedan starten 1994. Flera utav de produkter och koncept som vi utvecklat har blivit vedertagna som standarder inom rederier med höga krav på miljö och kvalitet.
Vi expanderar och därför omstrukturerar vi vår befintliga organisation, nu söker vi en:
Inköp och lageradministratör med anställningsort Varekil, Orust.
Publiceringsdatum2014-11-24Dina arbetsuppgifterSom Inköp och lageradministratör kommer du att stötta upp vår Inköpschef samt vårt lager på Marinfloc. Du kommer att ha hand om operativa inköp. Du ser till så att vi har rätt antal varor i vårt lager och du arbetar aktivt efter beställningspunkter. Du följer upp med ordererkännanden från våra leverantörer och håller ledtider, priser mm uppdaterade utefter dessa, i vårt system; SPCS Visma. Du är behjälplig vid mottagningskontroll och attesterar löpande fakturor. Du är i kontakt med våra leverantörer så gott som dagligen då det kommer till beställningar, eventuella returer mm. Du är ansvarig för att få in och arkivera certifikat på alla varor som är i rostfritt och syrafast material.
Du ansvarar för, tillsammans med Lager och Inköpschef, att leverantörerna håller sina ledtider, att kvalitén alltid är god, att priserna är korrekta samt att rätt varor levereras. Av största vikt är att Marinfloc har en bra relation till våra leverantörer och i detta är du en viktig del.
Vi söker dig som har:
Gymnasiekompetens, gärna från en linje som behandlat ämnen inom teknik.
Vi ser att du har;
Tekniskt intresse.
God datorkunskap.
Goda svenska och engelska kunskaper.
Du som person
För att vara framgångsrik på denna tjänst krävs det att du är en person med viljan att lära nytt och utvecklas. Du är driven och ambitiös. Du ser detta som början på något bra i din karriär. Du är tekniskt intresserad och nyfiken. Du är van vid att ta ansvar och tar gärna egna initiativ. Eftersom du kommer att ha kontakt med våra leverantörer så är det av vikt att du är serviceinriktad och inte är rädd för att tala med människor du inte känner sedan tidigare. Du är strukturerad och noggrann.
Vi erbjuder
Ett spännande och utvecklande arbete i ett företag som växer och arbetar långsiktigt.
Trevliga och kompetenta medarbetare
Kunskap om vattenrening som är branschledande.
Möjligheten att påverka i ett företag med snabba beslutsvägar
Ersättning20,500 kr/mån
Kontaktuppgifter för detta jobbDetta är en heltidstjänst, tillsvidare. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa till Marinfloc AB, Paula Carlson, på telefon 0304-606 336 eller maila
paula@marinfloc.com . Besök gärna vår hemsida:
www.marinfloc.comDå vi gör löpande urval vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2014-12-22.
Vill du vara med oss på detta och samtidigt bidra till en bättre havsmiljö? Skicka oss då ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du skulle vara lämpad för denna tjänst och vad du kan erbjuda oss.
Välkommen med din ansökan!
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-22
Ange följande referens när du ansöker: Inköp och lageradministratör
Ansökan kan skickas till e-postadress:
paula@marinfloc.comKontaktPaula Carlson (rekryteringsansvarig)304-606300 (Växeln) 0304-606336 (Direkt)
paula@marinfloc.comFöretagMarinfloc AB
AdressMarinfloc AB
Industrivägen 10
47295 VAREKIL
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0304-606300
Jobbnummer 2077571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.