Inkassohandläggare till Svea Inkasso
Svea Ekonomi AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Ekonomi AB i Solna,
Stockholm,
Åmål,
Uppvidinge,
Sundsvall eller i
hela Sverige Nu söker vi en noggrann och ansvarsfull handläggare till Inkassoavdelningen på Svea Bank. Trivs du med att arbeta strukturerat och med många kontaktytor? Då kan det här vara en roll för dig! Du blir del av ett litet och hjälpsamt team som tillsammans ansvarar för att ta hand om våra uppdragsgivares fordringar.
Om rollen
Du kommer i rollen som Inkassohandläggare hos oss att arbeta med att handlägga våra kunders fordringar på bästa sätt. Dina arbetsuppgifter är varierande och du har stort eget ansvar för dina ärenden genom hela processen, från början till avslutat ärende. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom att;
• Skicka ut inkassokrav
• Upprätta avbetalningsplaner
• Ansöka om betalningsförelägganden och avhysningar
• Visst juridiskt arbete ingår
• Daglig kontakt med kunder och gäldenärer via mejl, chat samt även telefon
• Kontakt med myndigheter
Vem är du?
Vi söker en person som trivs i en operativ roll, är administrativt lagd och noggrann i sitt arbete. För den här rollen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, främst i svenska även om goda kunskaper i engelska också är önskvärt, då du i rollen kommer att ha många olika kontaktytor. Vi ser gärna att du som söker har någon erfarenhet av eller kommit i kontakt med inkasso i tidigare roll, men lägger stor vikt vid dina personliga kvaliteter. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete så att det blir gjort på ett effektivt sätt. Även förmågan att hantera stress och ett tidvis högt tempo är viktig, då arbetsbelastningen kan variera över tid. Då du arbetar med människor är det viktigt att du är ödmjuk och lyhörd, förmågan att förstå gäldenärens situation är viktig för att du ska kunna hantera ärendet på bästa sätt.
Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Publiceringsdatum2022-08-04Så ansöker duVi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Fredrika Engelin på
fredrika.engelin@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvea Ekonomi AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svea Ekonomi AB (org.nr 556489-2924)
Arbetsplats Svea
Jobbnummer 6860431
Observera att sista ansökningsdag har passerat.