Inkassohandläggare till Riksbyggen Servicecenter i Västerås

Riksbyggen / Företagsekonomjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksbyggen i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Köping, Sala eller i hela Sverige

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

Vi söker en medarbetare till Inkasso på Riksbyggen Servicecenter i Västerås.

Vad ska du göra?
Som Inkassohandläggare ingår du i ett team om 6 medarbetare. Arbetet innebär handläggning av samtliga förekommande ärenden, såsom kravhantering, betalningsförelägganden, avhysningar, telefon- och mailkontakt med kunder och myndigheter, registrering av ärenden samt övriga uppgifter inom inkasso.

Vem är du?
Vi söker dig som redan idag är en erfaren inkassohandläggare med vana av att hantera kundkontakter i ett högt tempo. Du är ansvarsfull och engagerad i ditt jobb och har förmågan att återkoppla öppet och konstruktivt. Du är kundorienterad, kostnadsmedveten och har lätt att se lösningar.
Viktigt är att du fokuserar på att nå uppsatta mål och att utföra arbetet inom utsatt tid.
Vidare är du en öppen och social person som kan arbeta både självständigt och i grupp.
Du vill bidra med god trivsel och ett positivt klimat i arbetsgruppen.

Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i
Riksbyggens syn på medarbetarskap och ligger som en grund i samtliga roller.

• Du har en utbildning på lägst gymnasienivå, gärna eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi/administration eller motsvarande.
• Du har minst ett par års dokumenterad erfarenhet av ekonomi- / inkassoarbete.
• Du talar och skriver svenska flytande och med god kvalitet.
• Goda kunskaper inom Office-programmen.
• Meriterande är om du redan idag är certifierad inkassohandläggare.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb
senast 2016-09-30.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%

Publiceringsdatum
2016-09-13

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maud Henriksson, Gruppchef 021-408505 maud.henriksson@riksbyggen.se

Företag
Riksbyggen

Adress
Riksbyggen
Mäster Ahls gata 8
72212 Västerås

Kontorsadress
Mäster Ahls gata 8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3044969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksbyggen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksbyggen: