Inkassohandläggare till Lowell sökes!
Professionals Nord Rekrytering AB / Kundservicejobb / Göteborg
2023-03-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inkassohandläggare till Lowell sökes!" (publicerad 2023-04-18) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av Kundtjänst, Ekonomi, Inkasso, Bank, Finans eller liknande - då tror vi att du har en stor möjlighet att växa i denna roll! Sök idag, vi ser fram emot din ansökan.
Nu söker vi dig som är en ambitiös och driven person till rollen som inkassorådgivare. Med höga mål och ambitioner är detta företag ett spännande inkassobolag med nya lokaler i centrala Göteborg. Tjänsten är en bra möjlighet för dig som vill arbeta serviceinriktat, hjälpa kunder att bli skuldfria och ta dig an en ansvarsfull roll samtidigt som du fokuserar på att utveckla dina arbetsmeriter inför framtiden. Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!
Kort om Lowell:
Lowell är ett amerikanskt företag som etablerade sig i Göteborg 2019 och erbjuder tjänster inom kreditadministration och inkasso. Företaget har fokus på att erbjuda hållbara lösningar och samarbetar med kunder för att hitta individuella lösningar för varje ärende. Lowell är en del av den växande kreditbranschen i Sverige och Europa.
Publiceringsdatum2023-03-31Om tjänstenDu kommer att arbeta i Contact Center, där merparten av alla deras kund- och klientkontakter äger rum. Vi strävar efter att i varje kontakt erbjuda en stark kundupplevelse, vara effektiva, nyfikna och lösningsorienterade. Dem finns i flera olika kontaktkanaler, och som medarbetare inom contact center är du länken mellan deras klienter och kunder. Din uppgift är att, tillsammans med den som ringer in, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen. Verksamheten lägger stor vikt på förmågan att kunna bibehålla god standard trots att arbetstempot är högt, då kvalitén är det absolut viktigaste.
Du kommer att få en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. Kontinuerlig vidareutbildning samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik är självklart en del av vardagen.
Du erbjuds:
• Kontorsmiljö i den nya fräscha byggnaden med hela två våningar på plats i centrala Göteborg.
• Bra förmåner och goda arbetsvillkor.
• Arbete mot tydligt uppsatta mål, vilka grundar sig på att få gäldenärerna att betala sina fodringar till företaget.
• Hybrid arbetsmodell - 50% från kontoret och upp till 50% hemifrån - efter din provanställning
• Jobba-hemma-bidrag för att få en bra arbetsplats hemma (efter provanställning)
• Generöst friskvårdsbidrag och lunchsubvention
Dina arbetsuppgifter• Rådgivning för kunder/gäldenärer
• Hantera inkommande ärenden från kunder/gäldenärer
• Hjälpa kunder/gäldenärer via telefon, mail och chatt
• Ta fram och komma överens om betalningsplaner för att göra våra kunder skuldfria
Kulturen i gruppen präglas av högt engagemang och god samarbetsförmåga där man fördelar arbetsuppgifterna i gruppen, samtidigt som man har kul på jobbet och nära till skratt.
Vi söker dig som:
• Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Har arbetslivserfarenhet från kundtjänst, inkasso, bank, finans eller liknande
• Har vana av att arbeta serviceinriktat och med dator som nära verktyg
• Har godkänt belastningsregister och inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo
Det är meriterande om:
• Har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller ekonomi
• Du kan prata fler språk
Vi ser att du är en person som drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. Vidare så trivs du med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo där huvudsakliga arbetsuppgiften är att hantera kunder och klienters ärenden via telefon, mail och chatt. Noggrannhet, kundfokus, effektivitet och ett trevligt, positivt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor är nödvändiga egenskaper för att lyckas väl. Rollen består till stor del av arbete i telefon, chatt eller mail vilket innebär att stor vikt läggs vid din tidigare servicevana och personlig lämplighet.
Varmt välkommen in med din ansökan!
START: Maj
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Adrian Couture
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
info@pn.se Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Professionals Nord Rekrytering AB (org.nr 556987-8399),
https://pn.se/ Kontakt Konsultchef
Adrian Couture
Jobbnummer 7610050
Observera att sista ansökningsdag har passerat.