Inkassohandläggare med redovisningskompetens

Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Redovisningsekonomjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna

Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns nya serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Redovisningsenheten ansvarar, inom verksamhetsområdet Ekonomi, för kommunens gemensamma redovisning, kassafunktion och inkassofunktion. Inkassofunktionen arbetar med att kräva in och bevaka kommunens fordringar. På grund av en kommande pensionsavgång så söker vi nu en inkassohandläggare på heltid för en tillsvidaretjänst.

Publiceringsdatum
2013-12-06

Arbetsuppgifter
Som inkassohandläggare arbetar du främst med att handlägga obetalda fordringar, kontakter med gäldenärer, Kronofogdemyndigheten, förvaltningar med flera. Vidare underhåller du kundreskontra, skapar amorteringsplaner och du gör även utredningar om eventuella vidare åtgärder.

Arbetet är mycket utåtriktat och kontakterna med främst gäldenärer är många. Verksamheten använder Agresso och Nova som systemstöd i handläggningen.

Kvalifikationer
Du har gymnasial utbildning inom ekonomi och har du även högskoleutbildning inom ekonomiområdet så är det starkt meriterande. Vidare har du adekvat arbetslivserfarenhet där ekonomi och redovisning varit en central del i ditt arbete. Erfarenhet från inkassoverksamhet är meriterande, likaså om du haft myndighetsutövning i arbetet.

Du har dessutom god pedagogisk förmåga att förklara reglerna för inkassoverksamhet i kontakten med andra personer.

För att lyckas i arbetet krävs utpräglad noggrannhet med ett systematiskt tänkande samt förmåga att se hur detaljerna bidrar till helheten. Det är också av vikt att du är serviceinriktad med god social förmåga. Du är stresstålig och har god samarbetsförmåga samt kan uttrycka dig välformulerat och tydligt likväl muntligt som skriftligt i svenska språket. Sinne för siffror och erfarenhet av IT-stöd i arbetet ser vi som en självklarhet. Erfarenhet av Agresso och Nova, liksom kunskaper inom juridik är meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-03-17

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-28
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 800
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Poulsen, Rekryteringskonsult 016-710 10 67

Företag
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Adress
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
1722653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag: