Inkassohandläggare
Stadskontoret / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping Ekonomiavdelningen/kundfordringsenheten
Kundfordringsenheten består av elva anställda. Enheten svarar för bevakning och inkassoverksamhet avseende dels kommunens, dels Jönköpings Energis samtliga kundfordringar. Det gäller allt från avgifter för äldreomsorg, barnomsorg och kulturskola till hyror och arrenden samt avgifter för el, fjärrvärme, vatten och avfallshantering. Totalt omfattar verksamheten drygt 1 miljon kundfakturor per år. Vi söker nu en inkassohandläggare till verksamheten.
Inkassohandläggaren ska svara för krav- och inkassoverksamhet för våra kundfakturor. Som inkassohandläggare kommer du att arbeta med olika typer av inkassohantering, och fatta beslut om avbetalningsplaner, skicka ansökningar om betalningsförelägganden till kronofogdemyndigheten, samt kundkontakter via telefon, brev och besök. I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram statistik och bokslutsuppgifter inom ansvarsområdet. Innehavaren kommer att ersätta andra inkassohandläggare samt enhetens chef vid deras frånvaro.
Du som söker: Du är serviceinriktad, flexibel, positiv och. Du är lösningsorienterad, självgående och vill göra ett bra jobb. Du har inga problem att hantera svåra ärenden. Du drivs av att lösa konflikter och göra båda parter nöjda. Du ser vikten av kvalité och noggrannhet i ditt arbete. Du är bra på att kommunicera och har en prestigelös inställning. Högskoleutbildning med ekonomisk/juridisk inriktning, goda kunskaper inom IT och redovisning samt god kännedom om lagstiftning och rutiner kring handläggning av kravärenden. Erfarenhet av arbete med kundreskontra och inkassoverksamhet är önskvärd. Stor vikt läggs vid personliga lämplighet eftersom innehavaren av denna tjänst i hög grad företräder kommunen gentemot allmänhet, företag, myndigheter och organisationer. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.
Publiceringsdatum2013-11-26Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning Tillträdesdag Enl. överenskommelse Heltid 0
ErsättningIndividuell lönesättning enligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-09
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Personalavdelningen
Rådhuset1
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 13-04-0024
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKundfordringschef Maria Fransson 036 - 10 66 81
VISION Ingrid Bertels 036 - 10 52 84
SACO Ann Ombäck 036 - 10 55 28
FöretagStadskontoret
AdressStadskontoret
Rådhuset1
55189 Jönköping
Jobbnummer 1712693
Observera att sista ansökningsdag har passerat.