Inkassohandläggare
Ikos Capital AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2025-02-10
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ikos Capital AB i Göteborg Inkassohandläggare till Ikos Capital AB
Ikos Capital är ett snabbt växande finansbolag som grundades 2021 och specialiserar sig på finansförmedling, inkasso- och reskontratjänster. Hos oss på Ikos Capital får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö. Vi värdesätter personlig drivkraft och en arbetsplats där alla tar ansvar för att skapa en trivsam atmosfär.
Vi söker nu en driven och ansvarstagande inkassohandläggare till vårt team. Tjänsten passar dig som gillar kundkontakt och att ta sig an nya utmaningar. Vi söker dig som gillar att arbeta i team men som inte är rädd för att ta egna initiativ om så krävs.
Publiceringsdatum2025-02-10ArbetsuppgifterDu kommer att hantera egna bolag och affärsrelationer med riskmedvetenhet och hög servicegrad.
Arbetet omfattar sedvanlig inkassohandläggning samt hantering av både komplicerade och tvistiga uppdrag. Detta ställer tydliga krav på både noggrannhet och flexibilitet i din framtoning och i dina kontakter med uppdragsgivare såväl som gäldenärer.
Du arbetar med kravutskick, amorteringsplaner, matchning av inbetalningar, kreditbedömningar, bearbetning av ärenden för eventuellt betalningsföreläggande och indrivning via Kronofogdemyndigheten eller annan rättsmyndighet, inkommande samtal, korrespondens samt långtidsbevakning av fordringar.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av reskontrahantering, inkasso eller redovisning (eller motsvarande arbetsuppgifter).
Tidigare erfarenhet av kundtjänst inom relevant bransch.
Du har god telefon- och datorvana.
Dina personliga egenskaperDu är en ansvarsfull person som arbetar noggrant och effektivt då arbetssituationen periodvis kommer att kräva korta ledtider. Du är därför en flexibel person som på ett enkelt sätt anpassar dig till rådande situation. Vidare har du ett gott ekonomiskt sinne och kan visa prov på affärsmässigt sunda beslut.
Som person är du ambitiös, snabbtänkt och har en god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Du känner dig förtrogen med hantering av olika IT-system. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som till exempel servicekänsla och samarbetsförmåga.
En lösningsorienterad inställning och en vilja att bidra till ett positivt arbetsklimat.
Arbetstider och omfattning:
• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid, 100 %
• Placering: Marieholmsgatan, Göteborg
• Ersättning: Fast lön
Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress:
info@ikoscapital.seSista ansökningsdatum: 2025-02-16
För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Özlem Karaman, 010-682 00 30,
ozlem@ikoscapital.se Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan E-post:
info@ikoscapital.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ikos Capital AB (org.nr 559354-6467)
Marieholmsgatan 46 (
visa karta)
415 02 GÖTEBORG
Jobbnummer 9156870