Inkassohandläggare
Norrköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
2018-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inkassohandläggare" (publicerad 2018-09-17) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Administrativ Service är en verksamhet inom Norrköpings kommun som utför inkassotjänster till kommunala enheter och bolag.
ARBETSBESKRIVNING
Tycker du om siffror och har god erfarenhet av bokföring? Har du erfarenhet av att hantera inkassoärenden? Tycker du om att jobba med registrering, fakturahantering och ekonomiadministrativ handläggning?
Nu söker vi dig som vill arbeta som Inkassohandläggare hos oss på Norrköpings kommun då en av oss ska gå på på föräldraledighet. I arbetsuppgifterna ingår:
• handläggning av inkassoärenden
• kravutskick och amorteringsplaner
• bevakning av konkurser och skuldsaneringar
• registrering av inbetalningar och kreditupplysning
• betalningsföreläggande och indrivning via Kronofogden och långtidsbevakning
• fakturahantering samt inköp och beställning för enhetens räkning
Du kommer ingå i ett mindre team.
Arbetstider: Heltid, kontorstider
DIN PROFIL
För denna tjänst behöver du helst ha en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Inkassoutbildning är meriterande. Du har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och god kännedom om bokföring. Vi ser gärna att du har goda kunskaper av inkassohantering.
Personlighetsmässigt bör du vara en person som har god förmåga att bemöta människor, vara serviceinriktad, självgående, ansvarstagande, noggrann, ha god kommunikativ förmåga samt god samarbetsförmåga.
Du bör ha bra datakunskaper och lätt för att lära dig olika system. Kunskap om och erfarenhet av redovisningssystemet Visma, Officepaketet samt inkassosystemet Rival är meriterande.
Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är ett föräldravikariat med start kring 2018/11/01. Sista ansökningsdag är den 3 oktober.
Ansök med registrerad profil via
www.norrkoping.se . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Jan Bergestål på 011-15 23 85
jan.bergestal@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall 011-15 30 12
anna-karolina.gradvall@norrkoping.se Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Heltid 100%
Publiceringsdatum2018-09-13ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Norrköpings kommun
Rådhuset
60181 Norrköping
KontorsadressNorrköpings kommun
Rådhuset
Jobbnummer 4345144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.