Inkasso Handläggare

PayEx Sverige AB / Företagsekonomjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. PayEx grundades 1972 som en privatägd koncern men är sedan augusti 2017 ägt av Swedbank och har cirka 500 medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.
Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Är du en tävlingsmänniska med hjärtat på rätta stället? Tycker du om att prata i telefon med olika typer av människor och är en skicklig förhandlare? Då är detta något för dig! Vi söker dig som tillsammans med dina kollegor på PayEx Inkassoavdelning vill vara PayEx ansikte utåt mot gäldenärer och där ni tillsammans ansvarar för att hantera våra uppdragsgivares förfallna fordringar.

Publiceringsdatum
2017-09-07

Dina arbetsuppgifter
Avdelningens huvuduppgift är att hjälpa gäldenären att bli skuldfri genom att utföra inkassoåtgärder i form av att t.ex. kontakta gäldenärer via telefon och upprätta amorteringsplaner.

Arbetet består främst av:

Kontakta gäldenärer via telefon och erbjuda amorteringsplaner eller slutbetalning av den innevarande skulden
Följa upp amorteringsplaner och aktivt jobba mot målet om slutbetalning
Ringa ut till gäldenärer i riktade telefonkampanjer
Administrera och vårda register i vårt affärssystem, exempelvis uppdatering av personnummer, telefonnummer och adresser
För att lyckas i rollen och få rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb hos oss ser vi till att du får utbildning, upplärning och samtalscoachning.

Tjänsten är på deltid (minst 10h/vecka till max 30h/vecka). Arbetet passar bra att kombinera med exempelvis studier då arbetstiden är flexibel och kan diskuteras. Men främst gäller det vardagar måndag-torsdag mellan kl. 14:00-20:00 och fredagar mellan kl. 11:00-17:00.

Vi söker dig som:

Är resultat- och lösningsorienterad och drivs av att komma i mål med uppgifter.
Är duktig på att kommunicera och argumentera via telefon och har en god känsla för människors olika livssituationer.
Har god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt både på svenska och engelska.
Står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Har förmågan att anpassa din kommunikationsstil beroende på samtalets karaktär.
Du är självgående, flexibel och positiv.
Du är en ansvarsfull lagspelare som fokuserar på uppgiften och trivs i ett högt arbetstempo.
Oavsett din bakgrund så trivs du med att ha telefonen som arbetsredskap, har ekonomisk förståelse och gillar att arbeta i team.
Meriterande:

Tidigare erfarenhet av telefonförsäljning eller serviceyrken.
Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet och engagemang.

Så ansöker du
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men sista ansökningsdag är 2017-10-01.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla kontakter ang. annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Timanställning Temporärt

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Högström +46 705916099

Företag
PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Kontorsadress
S:t Hansplan 1

Jobbnummer
3684844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: