Initiativtagande och driven ekonomiassistent

SJR / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Vår kund som är i en förändringsprocess söker en ekonomiassistent till sitt kontor i Hisings Backa. Det är ett litet bolag i en stor koncern där sammanhållningen, stämningen och utvecklingen är mycket god. 30 drivna medarbetare finns på kontoret och det finns påverkansmöjligheter för ditt ansvarsområde.      
Uppdraget är på heltid och är avsett att pågå i 6 månader innan det sedan övergår i rekrytering hos kunden. Starten är omgående.

Publiceringsdatum
2011-10-10

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos det här bolaget består dina arbetsuppgifter av bland annat leverantörs- och kundreskontra, hantering av fakturor, att ta fram underlag för bankfiler, eventuella kreditar, avstämning av kundfordringar och vissa konton samt allmän kontorsadministration. Du kommer vara behjälplig vid godsfakturering och innesäljarnas orderbokning samt i övrigt vid att utveckla rutiner bland annat vid implementeringen av SAP. Framöver kommer även påminnelser, moms och sociala avgifter ingå i ditt arbetsområde.

Profil
För den här rollen ser vi en person med någon ekonomisk utbildning. Du har några års erfarenhet och vana av leverantörs- och kundreskontra samt har goda kunskaper i Excel och engelska. Har du erfarenhet av en internationell organisation är det meriterande.  
Din personlighet är viktig för den här rollen. Det är av vikt att du är social, utåtriktad, och initiativtagande. Du trivs i ett litet bolag och i en roll som handlar mycket om att utveckla rutiner. Det krävs en viss driftighet och engagemang eftersom bolaget är i sin förändringsfas. För en person med rätt framåtanda och vilja att utvecklas i bolaget finns möjlighet till ytterligare utökning av arbetsuppgifterna.    

Så ansöker du
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan via www.sjr.se! Om du har frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Olausson, telefon 031- 333 54 73.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
SJR

Adress
SJR
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
1050811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: