Initiativrik ekonomicontroller

Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medlemskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar. Stadsdelen ligger i sydöstra Stockholm, har 45 000 invånare och omfattar stadsdelarna Hammarbyhöjden, Björkhagen, Enskededalen, Kärrtorp, Bagarmossen, Skarpnäcks gård, Flaten, Orhem och Skrubba.

Administrativa avdelningens uppdrag är att stötta nämnd, ledning och enhetschefer. Avdelningen är organiserad i fyra team: controllerteamet, HR-teamet, nämnd- och kansliteamet och lokal- och IT-teamet.

Till vårt controllerteam söker vi nu en ekonomicontroller, gärna med kunskap om äldreomsorg och omsorg om funktionshindrade.

Vi erbjuder dig ett gott samarbetsklimat i ett kontorslandskap där du lätt kan bolla frågor med dina kollegor och där du har nära till förvaltningens chefer. Inom administrativa avdelningen arbetar vi utifrån värdeorden tillgänglighet, professionellt bemötande och kompetens.

Vid Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, liksom i staden som helhet, strävar vi efter blandade arbetsgrupper och vi välkomnar därför en mångfald av sökande.

Publiceringsdatum
2016-06-15

Arbetsuppgifter
Som ekonomicontroller ingår du i avdelningens controllerteam. Dina arbetsuppgifter består främst av ekonomistyrning, analyser och utredningsuppdrag.

I arbetet ingår att planera, driva och analysera budget och ekonomiska utfall. Du arbetar både självständigt och tillsammans med verksamhetens chefer då du är ett stöd i deras arbete, att se sambanden mellan verksamhet, personal och ekonomi.

I din roll innebär det att kunna förklara dessa samband tydligt och förståeligt, så ekonomin blir ett verktyg för chefen att driva verksamheten på bästa sätt.

Att hålla i utbildning ingår i arbetet. Du kommer att arbeta med områdena äldreomsorg och omsorg om funktionshindrade.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen med ekonomisk inriktning med några års erfarenhet eller motsvarande kunskap förvarvad genom flerårig arbetslivserfarenhet i likvärdiga uppgifter.

Du bör ha erfarenhet av ekonomistyrning, gärna inom områdena äldreomsorg och omsorg om funktionshindrade, och god förståelse för bokföring och redovisning, gärna från kommunal verksamhet.

Du behöver ha god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift och du har god vana av att använda Officepaketet.

Det är meriterande om du har djupa kunskaper i excel och kan fungera som ett stöd för dina kollegor.

Som person tar du egna initiativ till uppgifter och förbättringar och är energisk och kreativ i ditt arbete.

Ditt arbetssätt är strukturerat och du har ett analytiskt förhållningssätt.

Du är lyhörd för chefernas behov och din kommunikation kan anpassas till olika situationer.

En stor del av arbete sker tillsammans med andra vilket kräver en god samarbetsförmåga. Detta gör att vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning
FÖRMÅNER
Som anställd har du flextid, friskvårdstimme och tillgång till motionslokaler och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-06
Ange följande referens när du ansöker: A43373
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Laxvik, Avdelningschef 08-508 15 014

Facklig kontakt
Saime Civas, Vision 08-508 18 264
Sanna Nilsson, Ordförande SACO 08-508 153 36

Företag
Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen
Box 5117
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6 12117 Johanneshov

Jobbnummer
2905706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen: