Inhouse Sales Agent - Clarion Hotel Arlanda

Clarion / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion i Sigtuna

Clarion Hotel Arlanda Airport öppnade 1 November 2012 och ligger i anslutning till Sky City på Arlanda Flygplats. Vår ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell. Hotellet har 414 rum, 44 möteslokaler och 2 restauranger. Den mest spektakulära är vår a'la carte restaurang Kitchen & Table, by Marcus Samuelsson som ligger högt upp i hotellet med en fantastisk utsikt mot landningsbanorna.

Hotellet ingår i hotellkedjan Clarion Hotels. Clarion Hotels består av internationella fullservice hotell, centralt belägna i större städer eller vid flygplatser. Servicen är personlig, engagerad och informell i en formell atmosfär. Hotellen erbjuder moderna och klassiska rum, restauranger, barer samt konferens - och mötesfacilteter.

Hösten 2012 öppnade vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell  med en helt ny och unik mötesplats mitt Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. .

Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, modoch begeistring. Du uttrycker energigenom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Modtillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Inhouse Sales Agent".

• *** Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten? ****
Inhouse Sales Agent (ISA)rapporterar till Director of Inhouse Sales (DIS)

I tjänsten ingår:

Primär uppgift är att se till att Clarion Hotel Arlanda Airport alltid är så fullbokat som möjligt med hotell och konferensrum samt mat och dryck som säljs till rätt pris, rätt antal och vid rätt tillfälle.

• Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• Skapa en säljkultur på avdelningen och hotellet. Vi är säljare och inte ordermottagare.
• Hantera samtliga grupp- och konferens bokningar.
• Kartläggning av förfrågan och behovsanalys av kunden vid bokningstillfället.
• Offertsammanställande och inbokning i hotelldatasystemet, Cenium.
• Ansvara för att samtliga bokningar, oavsett var de kommer ifrån, är kvalitetssäkrade. Vilket innebär kopplade mot rätt segment/ kundkort/ företagsavtal, rätt priser, med inlagda activities, styra in grupp bokningar mot respektive block med mera.
• Alla affärer skall registreras i säljstödssystemet, Superoffice.
• Följa upp och prioritera offerter, genomföra sannolikhetsbedömningar kring affären och aktivt arbeta med Pipeline Management. ISA har eget ansvar för sina affärer och rapporterar på Pipeline möten varje vecka vart affärerna ligger i processen.
• Avslut på affären i form av undertecknat bokningskontrakt med allt vad det innebär som tex  avbokningsregler, proforma fakturering med mera och därefter lämnas kunden över till projektledare. Alternativt att vi tappar affären och att vi då vet eller tar reda på anledningen.
• Nära samarbete med projektledarna för att kunden ska få en smidig och bra upplevelse från början till slut.
• Nära samarbete med utesäljarna för effektivt, gemensamt, säljdriv.
• Aktivt arbete med att hitta nya företagskunder bland gästerna via t.ex. ankomstlistor.
• Går igenom "to-do-list" från hotellsystemet och följer upp den mot inhouse sales. 
• Administration och dokumentering av viktiga dokument för avdelningen. 
• Att alltid vara behjälplig vid "overflow" från individuella bokningen.
• Att aktivt ta del av information från DIS.
• ISA arbetar aktivt med merförsäljning.
• Ansvara för hanteringen av kampanjer, paket och presentkort.
• Ansvara för uppföljning och debitering av No Show.
• Ansvara för hanteringen av provisioner för individuella bokningar
• Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
• Aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
• Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.

Publiceringsdatum
2013-09-12

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare med provanställning

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: jennie.ahlblom@choice.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennie Ahlblom +46 8 444 18 03

Företag
Clarion

Adress
Clarion
Ringvägen 98 A
19045 Stockholm-Arlanda

Jobbnummer
1651352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion: