Ingenjör m teknisk bakgrund och erfarenhet av tung industri söke

Proffice Sverige AB / Maskiningenjörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Proffice Partner Solutions söker en Quality Service Report Administratör/Customer Support.

TJÄNSTEBESKRIVNING

Du kommer att arbeta med "Service Koordinering" på en Customer support avdelning på ett företag som är den världsledande tillverkaren av s.k. "spreaders" d.v.s. spridare, som står i hamnar och används för att flytta containrar (från fartyg t hamn o.dyl).

Tjänsten omfattar garantihantering, teknisk och logistisk support mot fältservice, kontakt med koncernens övriga kontor i världen, agenter, konsulter mm därav kravet på mkt god engelska och man ska ha talat engelska i arbetssammanhang tidigare.

Man kommer att få ansvar över en geografisk region så småningom( efter ca 6 mån-1 år) där man ska hantera QSR systemet vilket innebär:

Du ska:

Ta en aktiv roll gällande att insamla den information (internt och externt) som krävs för att lösa problem/förfrågningar som uppstår då företaget levererat en "spreader".

Ta beslut om åtgärd vilket betyder att man först vid felanmälan ska besluta om utredning som görs av personal. Sedan ska man ta beslut om hur uppföljningen skall gå till baserad på den info man fått från kund och personal som undersökt maskinen.

Följa upp leverans av reservdelar och koordinera påföljande servicearbete m tekniker/svetsare.

Tid är av essens för effektivt resursutnyttjande här, så man behöver vara tydlig och ha en mkt god kommunikationsförmåga för att processen ska fortlöpa snabbt, men framförallt korrekt enligt befintliga rutiner. Man ansvarar alltså för att övervaka hela processkedjan från att en felanmälan/reklamationsärende kommit in i ens geografiska region. Detta innebär att man skall upprätta statistik över frekventa problem och rapportera avvikelser (ofta förekommande fel t.ex. internt till avdelningen som ansvarar för produktutvecklingen.

Publiceringsdatum
2012-06-30

Kvalifikationer
För att genomföra ovanstående på ett professionellt sätt är det viktigt att man utvecklar och upprätthåller goda relationer till kollegor på tillverkningsorten, inom produktvård, Forskning och Utveckling, servicetekniker, frontline och beställare.

Man rapporterar till Teamledare på Customer Support

Som person är du driven, resultatorienterad och engagerad med en vilja att ständigt vidareutveckla relationer till alla kontaktytor. Du trivs med att ha nära kontakt med kund, har god relationsskapande förmåga och vet vad som krävs för att prestera resultat utöver det vanliga.

Du har social kompetens, fingertoppskänsla, tålamod och är noggrann.

Du har gymnasial utbildning eller motsvarande, gärna med teknisk inriktning och gärna högskoleutbildning som ingenjör med relevant inriktning.

Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete med tekniska produkter från tidigare anställning och helst inom tung industri.

Du kommer att ha en hel del internationella kontakter varför det är viktigt att du behärskar flytande engelska och känner dig bekväm med att använda det på daglig basis i både tal och skrift.

Du kommer att få lång och gedigen inlärning i alla företagets processer för att du ska kunna utvecklas och få mycket ingående kännedom om alla företagets processer och produkter. I denna introduktion ingår att besöka produktionssighten i Asien och ett flertal hamnar där slutprodukten används. Man beräknar att det tar mellan 6 -12 mån innan du är redo att självständigt ansvara för ett geografiskt område med allt som ingår i tjänsten.

Välkommen att söka tjänsten via vår hemsida www.proffice.se.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Tillträde sker omgående, helst under juli månad 2012 och tjänsten är tillsvidare, med mycket goda möjligheter för rätt person till en fast anställning hos kunden.

OM PROFFICE
En människa arbetar i snitt cirka 10 000 dagar under sitt yrkesverksamma liv. På Proffice tycker vi att alla dagar är lika viktiga. Vi är en modern arbetsplats med flera hundra olika yrken. Hos oss finns det många vägar att gå.

På Proffice är du en del av något större där du kan bidra till utveckling både hos våra kunder och i samhället. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver allt detta dessutom fler möjligheter att forma din karriär så som du vill.

Keep improving.

Kontaktperson: Helena Erlandson, Recruitment manager, Proffice Partner Solutions AB, helena.erlandson@proffice.se

tel:0733-434116

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 200338863
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
helena erlandson

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB

Jobbnummer
1286244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: