Ingenjör inom Quality Management till ett expansivt Medtech-bolag
Academic Work Sweden AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en dedikerad ingenjör inom Quality Management med passion för att säkerställa och höja kvalitetsstandarden inom medtech-industrin? Vi söker dig som är engagerad och som vill vara en nyckelspelare i ett växande team. Om du trivs i en dynamisk miljö där din expertis kan göra skillnad och bidra till viktiga innovationer, då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en ingenjör inom Quality Management till MedTech-bolaget Irradia. I rollen som kvalitetsingenjör kommer du att jobba med kvalitetsledningen och med tiden ansvara för att säkerställa att slutprodukterna är säkra, pålitliga och uppfyller kundernas förväntningar - allt i enlighet med gällande regelverk, standarder och krav.
Som kvalitetsingenjör kommer du att få en gedigen onboarding och upplärning vid start, erbjudas löpande relevanta utbildningar och med tiden kunna ta dig an större ansvarsområden. Vi söker därför dig som har ett intresse för kvalitetsstyrning, dokumentationsframtagningoch trivs med att arbeta strukturerat, noggrant och detaljerat samtidigt som du har en förståelse för helheten.
Du erbjuds:
• Stora möjligheter att växa med bolaget och mycket goda utvecklingsmöjligheter
• Löpande utbildningar inom bland annat kvalitetsledning, produkter och certifieringar
• Vara med på en spännande resa i expansionsfas mot nya marknader
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2024-02-01Dina arbetsuppgifter• Att kontinuerligt jobba för att förvalta, utveckla och förbättra företagets kvalitetsledningssystem, gentemot mot krav som exempelvis MDD, MDR, ISO-13485, ISO-9001
• Upprätthålla regelverk/krav på medicintekniska produkter
• Dokumentation och uppföljning av bland annat testrapporter och checklistor
• Med tiden kunna axla ett större ansvar och även förmåga att förstå regulatoriska krav, standarder och regelverk för internationella marknader
VI SÖKER DIG SOM
• Har minst en Högskoleingenjörsexamen inom exempelvismedicinteknik, management, elektronik och data alternativ annan relevant arbetslivserfarenhet.
• Är bekant med regulatoriska krav och kvalitetssäkring, där du har en grundläggande förståelse för regelverk, standarder och begrepp (så som ISO, MDD, MDR)
• Besitter god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och skrift, då språken används i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har
• Civilingenjörsexamen med relevant inriktning (se krav ovan)
• Tidigare branscherfarenhet inom MedTech eller Life Science
• Tidigare relevant arbetslivserfarenhet av att jobba med kvalitetsledningssystem så som exempelvis ISO/MDD/MDR, eller revisionserfarenhet.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Självgående
• Självutvecklande
• Kvalitetsmedveten
• Resultatinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Irradias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15101691".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8436696
Observera att sista ansökningsdag har passerat.