Ingenjör inom 1st-line support till Symsoft

Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ingenjör inom 1st-line support till Symsoft" (publicerad 2012-06-19) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du intresserad av innovativa telekomprodukter?

Publiceringsdatum
2012-03-05

Om företaget
Symsoft är en ledande leverantör av mobila lösningar inom charging och messaging med över 20 års branscherfarenhet, som möjliggör för operatörer globalt att ligga steget före sina konkurrenter i en alltmer konkurrensutsatt telekommarknad. Symsofts innovativa produkter används i mer än 30 länder och tillgodoser över 120 miljoner användare. Idag jobbar bolaget med ledande operatörer på fyra kontinenter. Företaget har sitt huvudkontor i Kista, med andra kontor i Dallas, Dubai och Singapore.

Om jobbet

Nu söker man en 1st-line supportingenjör. Du kommer att ingå i ett team och ta emot ärenden från kunder över hela världen, ge support, felavhjälpa, eller eskalera vidare felen. Det är en mycket bred roll där du får lära dig bolagets produktportfölj. Gruppen arbetar med förebyggande underhåll av kundinstallationer och teknisk hjälp till kunder globalt.

Möjligheter

Vill du arbeta i en internationell marknad, med innovativa produkter som kommer att användas i framtiden över hela världen, är Symsoft rätt plats. Du kommer att få en bra intro där du lär dig alla produkter och utveckla din tekniska kompetens.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är färdig högskole- eller civilingenjör eller har relevant KY-utbildning. Erfarenhet kan dock kompensera utbildning. Du ska ha grundkunskaper inom Linux/Unix och/elller Solaris/Redhat och är intresserad av telekom.

Personliga krav

Vi ser att du är en självständig person som gillar att ta egna beslut. Du har god kommunikationsförmåga och har goda kunskaper i tal och skrift på engelska. Du är en noggrann person som inte är främmande för att dokumentera ditt arbete.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Arbetet är på heltid under kontorstider med flextid. Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Du kommer till en början att vara anställd av Hero och arbeta hos kunden, för att vid god arbetsprestation rekryteras av Symsoft.

Sök jobbet

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=194

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Poria på 08-400 25 247.

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: Support Symsoft
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Poria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-400 25 247, rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1177081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: