Infrastruktursamordnare

Harvey Nash AB / Logistikjobb / Stockholm
2018-09-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Infrastruktursamordnare" (publicerad 2018-10-25) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Harvey Nash AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa förutsättningar för att tågen ska gå i tid? Sök då en tjänst som infrastruktursamordnare på SJ och bidra till arbete för ett enklare resande med kundnöjdhet i fokus.

Har du intresse för infrastruktur hoppas vi att du vill jobba med oss på SJ, ett av Sveriges mest hållbara företag som är mitt inne i en intensiv förändringsresa som bland mycket annat omfattar digitaliseringsprojekt och kundförbättringar.

Tjänsterna ingår i Team Tidtabell & Infrastruktur som bland annat ansvarar för att driva och samordna arbetet med att tillgodose SJs intressen i infrastrukturfrågor samt delta och kravställa infrastrukturförvaltarnas tågplaneprocesser.

Vi är idag åtta medarbetare på enheten. Som ett led i pågående förändringsresa mot moderna och dynamiska lösningar, förstärker vi med ny kompetens med ytterligare två infrastruktursamordnare.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som Infrastruktursamordnare har du en mycket viktig roll i att säkerställa att verksamheten har en korrekt beskriven infrastruktur samt har en förståelse för banarbetens påverkan på tågtrafiken och konsekvenserna av dessa. Detta i syfte att skapa förutsättningar för försäljning, god punktlighet och att minska avvikelserna i övrigt. Rollen innebär även ett proaktivt och långsiktigt arbete med att minimera påverkan av banarbeten på SJs trafik samtidigt som stora upprustningar och investeringar i morden järnväg pågår.

En annan viktig del som Infrastruktursamordnare är att ansvara för att förvalta SJs processer och arbetssätt kopplat till infrastruktur och infrastrukturförvaltare samt företräda och säkerställa SJs intressen.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Analysera vad Trafikverkets planerade arbeten innebär för SJs trafik, exempelvis längre restid, inställda tåg eller delar av en sträcka som ersätts med buss.
• Konsekvensbeskriva och kommunicera samtliga banarbeten som påverkar SJ.
• Säkerställa att infrastrukturen är korrekt uppsatt i planerings- och tidtabellssystem.
• Delta på Trafikverkets revision- och arbetsmöten samt vara sammanhållande och kravställande i dialogen med Trafikverket avseende banarbeten.
• Aktivt arbeta med att effektivisera och kvalitetsförbättra anpassningar pga. banarbete samt dess process.
• Följa upp trafikeringsavtal och därtill hörande frågor och gränssnitt med infrastrukturförvaltare i Sverige, Norge och Danmark.
• Förvalta utvalda processer med stark koppling till avtal med infrastrukturförvaltare (tex ersättning för merkostnader, förhandlingar vid sakskador).
• Bidra till att utveckla nya arbetssätt och arbeta med ständiga förbättringar.

Välkommen till en dynamisk arbetsplats, där du i ett prioriterat projekt får vara med och revolutionera en svensk ikon!

Du får gärna ha erfarenhet av planeringsarbete inom tågbranschen men det är inget krav. För att trivas i rollen behöver du ha intresse och förståelse för järnvägens förutsättningar och utmaningar och dess infrastruktur. Det viktigaste är att du har en god affärsmässig förståelse och hanterar dynamiken i en verksamhet som är komplex både utifrån tekniska och personalmässiga aspekter.

Vidare tror vi att du är analytisk, driven, noggrann och modig. Rollen har många olika typer av kontaktytor och intressenter varför du har en mycket god förmåga att skapa långsiktiga samarbeten.

Din kommunikativa förmåga är god, såväl skriftligt som verbalt. Vidare har du har god ekonomisk förståelse och en god förhandlingsförmåga.
SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat.

Placering är på huvudkontoret i Stockholm i nyrenoverade och moderna lokaler på Vasagatan 10.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-09-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: ADIQ-470080
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Mella malin.mella@harveynash.se
Filip Edström

Företag
HARVEY NASH AB

Adress
HARVEY NASH AB
BOX 843
10136 STOCKHOLM

Kontorsadress
KUNGSBRON 1 E

Jobbnummer
4360881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Harvey Nash AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Harvey Nash AB: