Infrastrukturansvarig
Kungliga Tekniska högskolan, KTH Arkitektur och samhällsbyggnad / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, KTH Arkitektur och samhällsbyggnad i Stockholm KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH 13 400 studenter på grundnivå och avancerad nivå och nästan 1900 forskarstuderande. KTH har 4900 anställda.
KTH Arkitektur och samhällsbyggnads verksamhet handlar om framtidens samhälle, om hur våra städer, byggnader och infrastruktur ska vara utformade. Den handlar om tillväxten, tekniken och miljön och om etiska avväganden och risker. Våra utbildningsprogram och vår forskning omfattar såväl teknik som humaniora och samhällsvetenskap.
Publiceringsdatum2015-01-14Dina arbetsuppgifterSom infrastruktursansvarig har du ett övergripande samordnings- och informationsansvar på skolan gällande infrastrukturfrågor ex.
lokaler, säkerhet, brandskydd m.m. och ansvarar för strategisk styrning inom dessa ansvarsområden.
Du agerar kontaktperson mellan skolan/institutionerna/förvaltningen samt hyresvärd (Akademiska Hus) och ansvarar för både kort- och långsiktig lokalplanering inom skolan. Du medverkar som skolans representant vid om- och nybyggnationer. Som brandskyddsansvarig har du ett övergripande ansvar för brandskyddsfrågorna inom skolan och samarbetar med utrymningsledare, skyddsombud m.m. och deltar bl.a. i de årliga skyddsronderna. Som gruppchef för några av skolans vaktmästare samordnar du deras arbete inom två av skolans fastigheter.
Inom ansvarsområdet ligger även funktionsansvaret för inköp där du har ett samordnings- och informationsansvar och där du utgör en rådgivande funktion för skolans inköpare men även genomför direktupphandlingar på uppdrag av institutionerna.
Du rapporterar till den administrativa chefen och du deltar i skolans arbetsmiljö- och miljögrupp samt är adjungerad till skolans ledningsgrupp i infrastrukturfrågor.
KvalifikationerVi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Goda kunskaper i office paketet är ett krav.
Du har förmåga att arbeta såväl självständigt som i nära samarbete med andra funktioner såväl internt som externt. Du har dessutom erfarenhet av att både leda och driva projekt samt arbeta strategiskt med både korta projekt och långsiktig planering.
Du har högskoleexamen eller motsvarande där ekonomikunskaper är meriterande men inte ett krav. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom universitet och högskola är också meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet samt vid de kommunikativa egenskaperna.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringsverktyg. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Övrig informationVi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Arbetstider och omfattning100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-29
Ange följande referens när du ansöker: A-2014-2000
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Stellan, Adm chef 08-790 86 65
FöretagKungliga Tekniska högskolan, KTH Arkitektur och samhällsbyggnad
AdressKungliga Tekniska högskolan, KTH Arkitektur och samhällsbyggnad
Teknikringen 74D
10044 Stockholm
KontorsadressTeknikringen 74D
Jobbnummer 2127250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.