Informatör till Tele2:s tekniska kundservice

Komet Sverige AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Det som ständigt driver vårt företag framåt och som är din nyckel till framgång hos oss är vår unika företagskultur "the Tele2 Way". Kulturen bygger på våra värderingar - flexibilitet, öppenhet och kostnadsmedvetenhet. Flexibilitet för oss betyder att du lyssnar på kunderna och att du älskar förändring. Med öppenhet menar vi att du är prestigelös samt trivs med rak och ärlig kommunikation. Kostnadsmedvetenhet innebär att du alltid försöker hitta smarta lösningar och utmanar alla kostnader. Din specifika yrkeskompetens är lika betydelsefull som att du kan agera enligt "The Tele2 Way".

Komet söker nu för Tele2:s räkning en kommunikativ och lyhörd informatör till avdelningen Technincal Customer Support Business, som faller under Tele2:s Customer Operations.

Customer Operations hanterar kundservice för både privat- och företagskunder. Betydelsen av kundservice ökar i takt med kunders förväntningar och därför arbetar Tele2 intensivt med att utveckla kontakterna med sina kunder. Målet är att Tele2:s kunder alltid får den service de behöver med en kundservice i världsklass.

Avdelningen Technical Customer Support Business ansvarar för att skapa och driva felanmälningar från företag- och privatkunder. Detta innebär ansvar för ärendehantering, felsökning och kommunikation med kund. Gruppen ansvarar för att via olika kanaler sprida driftinformation, ofta av teknisk karaktär, både inom organisationen och till Tele2:s kunder. Gruppen tar även hand om felanmälningar utanför kontorstid och finns på plats dygnet runt, året om. Det innebär skiftarbete för hela gruppen, som arbetar på ett rullande schema med såväl perioder av nattpass som helt lediga perioder.

Som informatör kommer du att vara del av informationsgruppen på TCS. Du kommer att befinna dig i navet av informationsspridning, i gränssnittet mellan Tele2:s tekniska led och kommunikationen ut till kunderna. Detta innebär stort ansvartagande och god skriftlig kommunikationsförmåga.

Utöver det kommer dina arbetsuppgifter innefatta att:

• Snabbt tillgodogöra dig information och säkerställa att den sprids med god kvalité

• Övervaka och följa upp gruppens aktuella ärenden

• Sprida information om planerade arbeten i nätet

• Ta emot felanmälningar från företagskunder och skapa ärenden för eskalering

• Vara delaktig och initiativtagande i kontinuerliga process- och rutinförändringar

Är du den vi söker?

Vi tror att du som söker har någon tidigare erfarenhet från kundtjänstavdelning med vana att bemöta kunder i telefon på ett professionellt sätt. Har du tidigare arbetat i teknisk support är detta extra meriterande. Du måste kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. Rollen kräver även god förmåga att samarbeta effektivt med kollegor och att i stressiga situationer kunna agera rationellt, prioritera och strukturera upp alla arbetsuppgifter.  Det är även meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av skiftarbete.

Som person är du prestigelös, driven och villig att lära mycket på kort tid. Tjänsten kräver stort ansvarstagande och en förmåga att kunna tempoväxla och skapa resultat när det krävs som mest av dig. Det är även viktigt att du är social, nyfiken och uppmärksam. Du ska också ha förmågan att med lätthet kunna sortera i informationsflödet.

Du erbjuds ett spännande och utvecklande uppdrag inom en attraktiv,  marknadsledande organisation  med karriärmöjligheter och fokus på kontinuerlig vidareutveckling. Tjänsten kommer inledningsvis att vara ett konsultuppdrag via Komet, men för rätt person finns goda till övergång och tillsvidareanställning hos kund.

Information om uppdraget:
Start: Omgående, förtydliga i ansökan gällande din tillgänglighet och eventuella uppsägningstid
Omfattning: Heltid, skiftarbete
Uppdragslängd: Upp till 6 månader med chans till överrekrytering och direktanställning hos kund.

Publiceringsdatum
2013-08-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-AS, Konsultchef 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm

Jobbnummer
1633541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: