Informatör

Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
2013-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Informatör" (publicerad 2017-04-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Kommunledningsförvaltningen söker nu en vikarierande Informatör till Informationsenheten som idag består av tre medarbetare.

Publiceringsdatum
2013-12-13

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att vidareutveckla Kristinehamns kommuns nya intranät som byggts på en Sharepoint-plattform och som planeras vara klart för lansering i maj 2014. I detta arbete kommer du att ha ett nära samarbete med redaktörer från olika verksamheter i organisationen samt vara kontaktperson mot vår intranätkonsult. Utöver utveckling av intranätet kommer du att arbeta med implementering av det nya intranätet i organisationen samt praktiskt stödja de personer som använder intranätet ute i verksamheten, t ex genom utbildning och viss support. Du kommer dessutom att arbeta praktiskt med att skriva information/nyheter på intranätet.

Utöver arbetet med intranätet kommer du att delta i det dagliga arbetet på en informationsenhet. Arbetet innebär att publicera nyheter på kommunwebbplatsen (Drupal) och i sociala medier, skriva pressmeddelanden, viss grafisk produktion och stöd till förvaltningarna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du bör ha några års praktisk arbetslivserfarenhet som webbredaktör/informatör, gärna från offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Sharepoint och Drupal. Det är även meriterande att ha erfarenhet av att arbeta med implementering och/eller utbildning i och av nya informationskanaler.

Du är en strukturerad och självgående person. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Då du kommer att ha många kontakter i organisationen bör du vara flexibel och ha lätt för att samarbeta.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Vikariat under föräldraledighet.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-10
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A367241
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Ahlqvist, Chef informationsenheten 0550-88003

Facklig kontakt
Torunn Öberg, DIK 0550-88171

Företag
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Jobbnummer
1728102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen: