Informatör
Falkenbergs kommun, Kanslienhet / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Kanslienheten är kommunledningens administrativa avdelning och vi erbjuder ett ytterst stimulerande och växlingsrikt arbete i en positiv miljö. På Falkenbergs kommunledningskontor finns två informatörer och en av våra informatörer kommer att vara föräldraledig med start i mitten av april 2012. Vi söker därför en ersättare för henne under hennes frånvaro.Informatörerna arbetar nära kommunens politiska ledning med placering i stadshuset. Kanslichefen är närmaste chef, men uppdragen kommer från flera av kommunens förvaltningar.
Publiceringsdatum2012-02-04ArbetsuppgifterUppgifterna är av vitt skilda slag, som att publicera kommunala nyheter och information på kommunens hemsida, producera trycksaker, skriva och fotografera till kommunens tidning, hantera mediekontakter m.m. Att producera informationsmaterial för kommunernas olika förvaltningar är även en viktig del av uppdraget.
KvalifikationerDen vikarie vi söker ska vara utbildad i kommunikation, multimedia och/eller journalistik.
• Du ska behärska layout och redigering i InDesign, och fotobehandling i PhotoShop.
Kan du Illustrater är det ett plus, liksom html.
• Du ska kunna formulera dig väl på korrekt och lättillgänglig svenska.
• Du ska behärska webbpublicering och webblayout.
• Du bör vara förtrogen med den kommunala världen och dess speciella villkor med en
politiskt styrd organisation och med allmänheten som den viktigaste uppdragsgivaren.
• Du ska vara lätt att samarbeta med och ha förmåga att arbeta snabbt vid behov.
• Du ska vara kreativ och öppen för nya utmaningar.
Vi fäster särskild vikt vid IT-kunskaper som kommer till användning i kommunens strävan att förbättra servicen till allmänheten via olika e-tjänster.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-04-01 , upphör: 2013-04-01
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-20
Ange följande referens när du ansöker: A254828
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Lundahl, kanslichef, 0346-88 62 40
Barbro Odelberg, 0346-88 6137,
barbro.odelberg@falkenberg.seFacklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel, 0346-88 60 00
FöretagFalkenbergs kommun, Kanslienhet
AdressFalkenbergs kommun, Kanslienhet
31180 Falkenberg
Jobbnummer 1148491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.